Världens tråkigaste kurs...

Världens tråkigaste kurs...

Så här ser mitt liv ut idag... Matematik beta *suck*. Jag som tyckte så mycket om matte på gymnasiet! Hur kan man göra ett så roligt ämne så tråkigt!? Klarade iaf Matematik alfa nu precis, så då är de 10 poängen klara *jippie*, nu ska jag bara bita ihop 10 poäng till sen slipper jag denna tråkmatten, forever!


Dagens make

Dagens make

Förra våren var jag i stort behov av lite fina vår/sommriga skuggor. Jag gick in på
The body shop mest i förbifarten, hade aldrig tidigare köpt smink där. Slängde ett öga över skuggorna för att snabbt konstatera att de inte hade vad jag sökte. Var på väg ut då tjejen i kassan frågade om jag ville ha hjälp.. Nja, säger jag, jag ville ha något med mycket färg i. Då visade hon mig de tråkigaste skuggorna jag sett(!) och jag undrade hur jag skulle slingra mig ur det här lite fint...
Men oj vad fel jag hade! Det som såg ut som världens mesigaste skugga i asken var riktigt häftiga och skimrande färger! Jag blev helt såld och köpte en grön. Senare blev det även en blå (den på bilden) och en rosa.
Vart jag vill komma med min lilla historia är att man alltid ska prova skuggan på handen samt att samtliga borde kolla in The body shops Eye shimmer!

Foundation - Nyinhandlade från Lumene
Puder - Make up store Wonder powder
Rouge - Nars orgasm
Skugga - The body shop Eye shimmer nr.7
Mascara - Diorshow


Vårlook

Såg en fin skuggpalett från LumeneÅhlens sida. Finns i tre färger. Inte så dyra heller, 129:-. Jag vill nog ha den med kalla nyanser, eller den rosa, eller... :)
Undrar bara hur stora de är?

Dagens outfit

Dagens outfit

Igår byttes vinterjackan ut mot min skinnjacka. Och det verkar hålla idag oxå.. 7 grader och sol än så länge.

Jeans - Blue cult (med rosa sömmar, inte samma som igår)
Tröja med krage - Filippa K
Rosa linne - Zara
Skärp - J.Lindeberg
Rosa klocka - DKNY (present från pojkvännen)


Träningsvärk!

Kommer ha sån träningsvärk imorgon! Var på pump precis och kände att det var dags att lägga på lite extra vikter idag... oj vad jobbigt det blev.
Samtliga muskelgrupper kommer värka imorgon:
*Rygg
*Mage
*Biceps
Men det är det värt, lite träningsvärk är bara skönt tycker jag, då vet man att man jobbat! Vill man bli fin så... Själv kan jag tänka mig den
här magen.


Shoppat idag...

Shoppat idag...

Köpte träningsskor förra lördagen men de kändes inget bra. Brände under fötterna, så de skulle bytas, varav besöket i stan... Blev lite annat oxå :)

Uppe till vänster - Pumps från Din Sko. Väldigt billiga, vilket är bra eftersom jag säkert kommer tröttna på dem fort. Har dock inte bestämt om jag ska behålla dem än, måste testa till diverse kläder...

Uppe till höger - Nya träningsskor från Nike! Känns mycket bättre, invigningstränade med dem nyss..

Nere till vänster - Budget foundation från Lumene, förhoppningsvis oljefri, tjejen på Kicks verkade inte ha så bra koll... Samt en handkräm till Papps!

Nere till höger - Lite missvisande bild... Idag släpps nya Harry Potter filmen som jag bara måste ha. Ska upp till jobbet om en stund och inhandla, så fort bilen kommer hem! Har iofs sett filmen ca fem gånger redan, men är man obotligt fan så är man... 


Dagens make

Dagens make

Rätt enkel make idag. Ljus och fin i det gråa vädret!

Ansiktskräm - Propyless
Ögonkräm - Elisabeth Arden
Primer - Elisabeth Arden
Foundation - i.d.
Bronzer - i.d. warmth
Rouge - Nars orgasm
Bryn - Make up store Tri brow color
Skugga - L´oréal Color Appeal nr 24 Delice caramel
Eyeliner - L´oréal Super Liner TB193 (guldglittrig)
Mascara - Diorshow

Dagens outfit

Dagens outfit

Älskar att gå runt i jeans och en enkel t-shirt/tröja!

Jeans - Blue cult
Tröja - Flash
Halsband och ring - knyckt från mammas skrin!


Träning

Så skönt när man kommer hem och har duschat efter träningen! Alldeles mör i hela kroppen, fast på ett bra sätt. Då kan man med gott samvete gosa ner sig i soffan och titta på tv. Ikväll är det Gilmore Girls och Desperate Housewifes som gäller för mig...  Så nu ska jag kränga lite spagetthi och köttfärsås och sen slänga mig i soffan med en kopp te!
Gokväll!

Dagens make



Dagens make

Idag ska jag bara sitta inne och plugga (förutom träning och lägenhetskoll med pojkvännens bror). Så då passar jag på att leka lite med sminkningen, brukar inte ha riktigt så skarp skugga på dagarna annars (syns mycket tydligare i verkligheten).
Turkos och brunt passar fint ihop tycker jag, såg en fin palett i nya
Hairstyle and Beauty (se bild nedan), och ville testa. Men min skugga är nog lite för blå tycker jag...

Ögonskuggor - Isadora shadow quartet  en av skuggorna i vardera Golden rainbow och Gold
Mascara - Dior show
Ögonbrynsfärg - Make up store Tri brow color

64954-11

Dagens outfit

Dagens outfit

Snygg pose eller.. :) (Sätter upp håret samtidigt)

Jeans - Blue cult
Tröja - Eve

Ögonbryn

Ögonbryn

Att fixa brynen är bland det tråkigaste som finns… Och det tror jag att många håller med om!
Men för att få en snygg form på brynen, (om man inte har råd att gå och få dem fixade hos proffs), kan man tänka på att man ska följa sin naturliga form. Med att följa sin naturliga form menar jag att man absolut inte får noppa på ovansidan! Den formen kan man alltså inte göra så mycket åt. Det enda man får ta där är något enstaka bångstyrigt strå… Det blir snyggast om brynets högsta punkt ligger ungefär ovanför iris ytterkant, se min fina bild :), och man försöker ta så lite som möjligt längst ut på brynet. Plocka heller inte bort för mycket närmst näsan, jag tycker det ser mer naturligt ut om de ”uppåtvända” stråna får vara kvar. Dessutom ser man jätte konstig ut om brynen börjar efter ögat…

 När man sen fått till en snygg form på sina bryn, försök hålla koll på dem dagligen. Gör det till en del av sminkningen, ta ett strå här och ett där, så blir brynen aldrig överväxta. Och om du tycker att det gör himla ont är mitt bästa tips is. Lägg några isbitar i en handduk och kyl brynet mellan varje ryck.
 
Sminka brynen med skugga istället för penna. Det ger ett mer naturligt resultat och är dessutom lättare att få snyggt. Mitt tips syns ovan, Make up stores Tri brow color och en snedställd pensel.
Jag som är jätteblond använder den ljusa färgen på dagen och en blandning av den ljusa och bruna färgen på kvällen. Den svarta använder jag som eyeliner med en våt pensel. Bättre än flytande tycker jag.

Lycka till!


Lördagens festmake!

Lördagens festmake!

Fick nya kund tidningen från
Kicks. Blev inspirerad av den här bilden och försökte ge mig på något liknande. Min variant är dock lite mesigare...

Primer - Elisabeth Arden
Foundation - The body shop
Puder - Make up store
Eyeprimer - Make up store
Rouge - Gucci Luminous
Ögonskuggor - Gosh Peach/Kirr
Mascara - Dior show
Läppglans - Estee Lauder


Vill ha...

gameboy

Att spela
Nintendo är sjukt kul! Har både en Gamecube och ett Gameboy Advance SP. Självklart är Super Mario spelen favoriterna...
Men mitt Gameboy är långt ifrån lika snyggt som de ovan. Jag har en silvrig med svarta "blixtrar" på, usch! (fick den dock billigt). Men nej, då hade jag hellre bytt upp mig till ett fint Gameboy Micro (längst upp) eller en Nintendo DS (längst ner).
Får jag välja fritt hade jag nog tagit Micron, den är iofs lite billigare och har inte touchpaden som DS:n har men den är smidigare och färgen såå mycket coolare...!


Kvällens make!

060324s

Samma som dagens egentligen men med annan skugga..
I ögonvrån och på ögats inre halva har jag använt den ljusrosa skuggan i paletten (närmst spegeln). Och på yttre delen den mörkosa (längst till höger).
Syns inte kanske inte så jätte bra.. men bilden där jag blundade blev jätte suddig.
Tänkte jag skulle visa steg för steg hur man lägger tvådelad resp. tredelad skugga sen nån dag..

(Ögonskuggor från Dior färg 705 "beige massaï")

Gult är...

Gult

Jag gillar gult. Men jag skulle inte se klok ut om jag tog på mig en gul tröja eller en klänning... Tycker att det är jätte fint på andra, men man måste ha lite självinsikt. Därför satsar jag istället på gula accessoarer i form av diadem, sjal och nagellack!

(Nagellack från Make up store i färgen "cha-cha". Diadem från H&M.)

Dream mousse

Såg på Kicks att Maybelinne har utökat sitt Dream mousse sortiment.
Från foundation till rouge till (guess what) ögonskuggor. Fanns i fem härliga färger; blått, grönt, rosa, brun och lite beigeaktig. Kostade 75:- om jag inte minns fel. Kändes faktiskt bra (testade på handen).
Vet inte varför jag inte slog till.. Kanske får bli en rosa på måndag ändå..!


Dagens make

060323s

Vitskimrande ögonskugga ska det ju vara i vår, och när det gäller ögonskuggor är jag inte sen att hänga på. Jag älskar ögonskuggor!

Foundation -i.d.
Rouge -Nars orgasm (syns ju inte på bilden men iaf!)
Ögonskugga -Ny från Isadora wet and dry
Eyeliner, grå -L´oréal Contour Resist
Mascara - Dior show

Gårdagens outfit!

060323k

Får blir gårdagens nu i början så det blir lite inlägg!

Linne -Cheap Monday
Konstig tröja -Hunkydory
Gråa jeans -Lee
Svart skärp -J.Lindeberg

En tidsfråga!

Så var man igång då! Visste att det bara var en tidsfråga innan jag skulle starta min egen blogg... Och idag var dagen jag kände att jag funderat tillräckligt på det! 
Här har jag tänkt skriva lättsamt om några av mina främsta intressen såsom kläder, mode och framförallt smink. Men även lite personliga funderingar och händelser kommer poppa upp..

Trevlig läsning!

Första inlägget

Välkommen till min nya blogg!