Skumgummi-spolar

Skumgummi-spolar

Jag tycker att det är kul att variera sig lite, med kläder, hår och smink. Jag som har rakt hår naturligt vill såklart ha lockigt emellanåt! Men att stå med en locktång en vanlig vardag är jag på tok för lat för! Det tar ju en timme att locka hela håret! Det slutar med att locktången bara åker fram någon enstaka gång vid festliga tillfällen, och när tiden räcker till. Det vill säga så gott som aldrig!

Med de här fiffiga skumgummispolarna kan man dock bli fint lockig utan speciellt stor ansträngning! Hade något liknande när jag var liten oxå, fast i hårdare variant...
När håret är nästan torrt, tar man en slinga och tvinnar den, sen snurrar man upp den på en spole och fäster. När man gjort så över hela håret är det bara att hoppa i säng och morgonen därpå har man fina lockar! :)
Så nu finns det ingen ursäkt till varför man inte ska variera sig lite en vanlig torsdag! ;)


Tesan -nintendofreaket!

 

Äntligen är den här! Min nya fina DS lite! Svart, pianolackad! :)
Det blev alltså en svart, den vita verkade bli smutsig så lätt och dessutom släpps den svarta bara i Europa (eftersom jag åker utanför Europa så himla ofta ;P). Spelet jag ska ha till släpps dock inte föräns imorgon, så jag får klara mig med mina gamla SP-spel så länge.
Har skrivitmycket om Nintendo, och min favorit Mario, nu att det nästan skulle bli en egen kategori! Känner mig verkligen som en spel-tönt! ;)

Hur är er inställning till spel?

Tre ögonskuggs-snabbisar!

Tre ögonskuggs-snabbisar!

Hur svarar Ni?


Som om jag behövde en till...

Som om jag behövde en till...

Skulle bara in en snabbis på stan för att kila inom apoteket. Som jag har nämnt någon gång tidigare blir jag ett ipren-monster en gång i månaden! :)
Och helt otippat hängde ACO:s Summer breeze bodylotion med ut genom kassan oxå! Dumma
Johanna som tipsade om den, jag behöver ju inga fler! ;) Men den luktade så himla gott, och det var bara några få kvar på hyllan...

Så hittade jag en check på 25:- från Kicks i plånboken oxå, som hemskt gärna ville bli upp-shoppad. Först tänkte jag köpa en eyeliner till, men sen övertalade jag mig själv att jag var i större behov av ett nagellack! Det fick bli "Honeymoon sweet" från OPI, har hört så mycket gott om dem, men aldrig testat.

( Samtliga skuggor i serien jag sminkade mig med på midsommar kan ni se på bilden nedan, samt eyelinern jag tänkte köpa (den aqua-gröna). Riktigt fina färger! )




Smörj-favoriter!

Smörj-favoriter!

Jag är ingen torris egentligen, men två gånger om året förvandlas min kropp till fnöske (ja, lite iaf) och då gäller det att smörja! :) Det är dels på sommaren efter all sol, bad och annan slit på huden, dels på vintern när det är riktigt kallt.
Här är mina favoriter till torra kroppar, från vänster:

1.
Body cream från Bath & Body Works Pleasures i doften Sun-ripened raspberry
2. Body lotion från samma märke och samma doft, "infused with real raspberry extract" :)
3. Shimmer lotion från The Body Shop -Candied Citrus. Tillhör egentligen deras jul-sortiment så den luktar kanske lite väl juligt för att ha nu på sommaren, men skimmret är så fint på brun hud att jag har den ändå!
4. Body lotion, oxå från The Body Shop -Almond, som jag ju fick i födelsedagspresent.
5. Body butter i samma doft!
6. Body butter Blueberry, jag bara älskar The Body Shops body butters!
7. ACO hudlotion/bodylotion -oparfymerad. Bra att ha om man inte vill lukta så mycket eller vill ha någon annan parfym till...
8. Summer Glow från Dove och Summer Beauty från Nivea -sak samma tycker jag! Bra att ha i ansiktet oxå för att få lite lagom färg!
9. Och så en bus produkt, Sublime Bronze selftanning gel från L´oréal. Fin färg både med en gång och på sikt, gillar skimmret i den oxå.

Vilka är Era "smörj-favoriter"? :)

Lördagslook

64954-106

Igårkväll kände vi att vi var tvungna att hitta på något, så vi slapp tänka på fotbollen... ;) Det blev en öl (eller vin för min del) på
Bulls uteservering. Knökat med folk, alla turister har ju kommit...

Så här såg jag ut iaf:
Make-up
Ögonskugga - Isadora, Gleaming eye shadow nr.80 white silver
Eyeliner - Isadora, Waterproof aqua splash eye liner nr.62 Seaweed green
Mascara - Helena Rubenstein, Lash queen

Outfit
Tröja - American Vintage
Jeans - Chep Monday
Skor - Virkade från Skopunkten
Övrigt - Turkos bh från Sloggi, diadem från Cubus, örhängen hemmagjorda av kompisen F, ring från Calvin Klein.

 

Midsommar make!

Midsommar make!

Det blev någon slags variant av
MaxFactor -sminkningen. Va inne en snabbis i stan igår för att köpa Powder Dip -skuggan, men jag blev lite besviken faktiskt! Mesig färg och verkade inte sitta så bra... Nä, den fick va!

Istället hittade jag nya produkter från Isadora. Vattenfasta skuggor med metalliskt skimmer och super coola eyeliners! Satt riktigt bra, maken såg likadan ut när jag gick hemifrån vid 17 som när jag kom hem vid 02! :) Perfekt partysmink med andra ord! Ändå gled det av fint med min remover från Sephora.
Köpte en skugga och en eyeliner, men jag blev så förälskad att det nog kommer bli nån (eller ett par) till! ;)

Det enda negativa är att de är svåra att rätta till om man råkar göra fel, eftersom de är vattenfasta. Men fixar man till det snabbt, innan de hinner torka, med en tops dränkt i remover går det fint!

Jag har använt:
Ögonskugga - Isadora, Waterproof cream eye shadow nr.61 Pink apricot
Eyeliner - Isadora, Waterproof aqua splash eye liner nr.62 Seaweed green
Mascara - Helena Rubenstein, Lash queen




Tvådelat på annat vis

64954-100 64954-101

Häromdagen
visade jag hur man kan lägga en tvådelad skugga, och jag har även haft det på "Dagens make" ett par gånger. Nu har jag hittat två ytterligare sätt man kan ge sig på...

Den första bilden är tagen från en MaxFactor reklam, där de använt de här produkterna. Jag är lite sugen på Powder Dip -skuggan. Den ska vara lättare att precisera, här ser det ju nästan ut som en eyeliner. Vet att The Body Shop har något liknande oxå...

Den andra bilden är ifrån senaste Kicks tidningen. Vet inte vilka produkter de använt men snyggt är det iaf! De har låtit färgerna gå lite mer omlott än vad jag brukar göra. Måste absolut testas!

Tänkte eventuellt ge mig på något liknande imorgon... Vilken variant tycker Ni är finast?

Önska kan man alltid...

Inte ofta, men ibland önskar jag att jag bodde i USA. Kanske som allra mest när jag är inne och snokar på Sephoras hemsida (vilket inte sker alltför sällan). Har skrivit om den förut, och att jag gärna sett en butik i Sverige. Jag har dock insett att det nog aldrig kommer bli så, men att de inte ens skickar till Sverige tycker jag är ruttet! Tänk så mycket lyckligare jag varit då! :)

Jag är en sucker för speciella förpackningar. Söta, snygga, glammiga eller roliga! Man känner ju sig så mycket lyxigare när man drar upp nåt lite extra ur makeup bagen! Och snygga förpackningar finns det mänger av på Sephora…

Eller vad sägs om:
*Den här allt-i-ett produkten från Paul & Joe
*Små söta skuggor i hjärtprydda askar
*Fina puder-ögonskuggor i annorlunda förpackningar
*Underbart lyxig palett från Givenchy, med diamantformade skuggor
*Supersöta askar med rolig uppdelning
*Pin lookalikes:en från Urban Decay som jag skrev om sist har jag verkligen fastnat för
*En lookalike till från Urban Decay, fast kapsyler denna gång
*Ytterligare än från U.D. som ser spännande ut!
*Paul & Joe har massa fina förpackningar! De här läppstiften hade gärna jag dratt upp ur väskan i sommar...

Är det förresten någon som vet om Urban Decay eller Paul & Joe säljs i butik någonstans i Sverige?
I så fall ligger mitt bankkonto illa till... ;)

Good-bye Cellulite?

cellulite

För drygt en månad sen
köpte jag de här två produkterna, som ska ge dig fastare, cellulit-fria ben. Jag har masserat med duschcremen varje gång jag duschat och smörjt in mig med krämen efteråt. I genomsnitt en gång om dagen. Och resultatet då?

Nja, jag kan inte säga att det är så fantastiskt som reklamen lovar. Men jag vill dock påstå att jag ser skillnad. Lite slätare och framförallt fastare hud på lår och rumpa! Dessutom blir man len som en barnrumpa av krämen, och det är ju ett plus! ;)

Ingen mirakelkräm alltså, men helt okej! Jag kommer fortsätta smörja, så såpass mycket tror jag på den... :)
Såg dessutom att de hade rabatt på den på Kicks nu, 79:- istället för 120:-

Han blev glad iaf...

Han blev glad iaf...

Den här helgen har varit lång. Inte kul att stå inne och jobba när alla andra åker till stranden...
Men, men. Jag har iaf fixat så jag får nya
DS:n när den släpps den 22:a! Fast jag kan inte bestämm mig om jag ska ha en vit eller svart... Vad tycker ni? :) Pappa ska försöka sälja min gamla på jobbet oxå, några kronor får jag väl alltid för den.

Min kära Ludwig fyllde ju år i helgen oxå. Den 17:e närmare bestämt. Han blev 11 år, gammal gubbe numera alltså. Det motsvarar ju 77 år i hundår. Det hindrar honom dock inte från att vara lika tramsig som alltid. Och han uppskattade verkligen presenten jag köpte åt honom. Vilket ni ju kan se ovan... :)

Nu ska jag och M. bädda ner oss i soffan och bara mysa! Känner oss inte helt friska och är trötta efter helgens slit! Så det blir film och kanske lite onyttigheter. Vi är ju trots allt lediga imorgon...
Och då kommer förresten mitt utlåtande om de här produkterna...! 

Jaaaa!!!

Jaaaa!!!

Ord är överflödiga!


En present till!

En present till!

Har ju glömt att visa min nya väska som jag fick av Mams och Paps när de kom hem från Turkiet. Där är ju skinn mycket billigare än här, så den här underbara väskan i superfint mjukt skinn fick de betala 700:- för. Den känns verkligen ordentlig och bra! Jag tycker jätte mycket om den, inte helt omöjligt att det blir en ny favorit. Lagom stor så att man får i lite skolböcker oxå. Gillar detaljerna på den... Och det är kul att ha en väska alla här hemma inte känner igen!
Från Turkiet fick jag även en vristlänk med det allseende ögat på, jätte gulligt, några piké tröjor och en turkos strandhandduk!

Bra
presenter i år med andra ord! :) Fast det brukar de vara...

Step by step

Step by step

Daniella undrade om jag inte kunde visa bild för bild hur jag lägger ögonskugga i två färger, och självklart kan jag det! Får se om ni förstår något av mina beskrivningar... :)
Jag har använt grönt och lila här, inte en färgkombination jag kanske skulle ha annars, men de syns bra på bild... Here we go:

1. Börja med att lägga den ljusare skuggan på inre delen av ögat. Ganska så precist på halva ögonlocket, men lite extra upptill längst globlinjen. Så det blir som en linje som "sticker ut"!
2. Ta den mörkare skuggan och lägg på andra (yttre) halvan av ögonlocket. Lägg gärna lite extra vid ögonfransarna och globlinjen (som ett liggande V).
3. Använd sedan den ljusa skuggan igen, för att "sudda ut" linjen mellan färgerna. Inga skarpa kanter får synas!
4. Om man vill kan man dra ner färgerna under ögat. Den mörka ytterst och den ljusa innerst så de möts på samma ställe som på ögonlocket. Eller använd bara den mörka längst ut, som jag gjort här. (På Sverige sminkningen använde jag båda färgerna även under ögat.)

Såhär blev resultatet:


Hoppas ni förstod annars får ni gärna fråga!
Så nu hoppas jag på massa fina bilder av era sminkningar med två skuggor! ;)


Sverige sminkning

Sverige sminkningen

VM-premiär igår, och då var det fotbollsfest på jobbet. Jag hade självklart på mig min snygga
tröja, och tänkte att jag skulle matcha sminkningen oxå. Det blev alltså en blågul skugga. Inte en färgkombination jag skulle fått för mig att ha annars, men det blev riktigt bra tycker jag! Eller? :)

Ögonskuggor - Isadora, Eye shadow quartet nr.26 Golden rainbow
Mascara - Helena Rubenstein Lash queen

Synd bara att vi inte vann...

Roligaste bilden ever!

Ni måste läsa texten innan ni tittar på bilden.

Fick se den här bilden hos min kompis P och jag skrattade så mycket att jag knappt fick luft... Det är P:s lillasyster E som är på bilden, och jag fick en liten förklaring innan jag fick se den. Så här var det...

E var på Liseberg med sina klasskompisar, det va lite grått och regnigt så E hade en regnrock på sig. Ni vet en såndär som man bara trär på sig, utan armar. Så skulle de åka Balder, och då "blåser" det ju ganska mycket... Klicka på bilden!
E tyckte att det va så läskigt (tror sig f-n det när hon inte såg nåt) så hon vågade inte släppa taget om räcket och dra ner den igen. Lägg märke till hur hårt hon håller i sig... Stackarn, hon sa att hon aldrig mer skulle åka Balder!

Om jag jobbat i det lilla ståndet där de säljer bilderna när E kom och köpte den här bilden så vet jag inte vad jag hade gjort... Så himla rolig! :) Skrattar varje gång jag tittar på den! När jag skulle visa den för M när jag kom hem fick jag inte fram ett ord, jag bara skrattade...!

Verkligen roligaste bilden ever!


Roligaste bilden ever!


Mina presenter!

Mina presenter!  

Sådär ja, då var man 22! Var en ganska lugn födelsedag igår, min bror kom och fikade och jag och M. beställde mat och hade godiskväll framför tv:n. Ska fira mig lite mer ordentligt på söndag när mams och paps kommit hem från Turkiet. Och då får jag ju ännu fler presenter! :)

Det här fick jag:
Av min kompis F: En vit tunn tunika och en svart fickspegel med dödskalle på från Indiska och ett par turkosa örhängen som hon gjort själv, jättefina!
Av min bror: Kroppssmör och lotion från The body shop med mandeldoft, som jag hade önskat mig.
Av M: Rosa örhängen och ring från Thomas Sabo. Ringen är inte med på bild eftersom jag var tvungen att beställa en ny, då den jag fick va alldeles för stor. (Jag har världens smalaste fingrar)
Av mams&paps: Rosa sminkväska i skinn från Make up store! *jippie* precis vad jag behövde!
Av M:s familj: Långa ljusstakar i frostat glas.
Den fina blomman är oxå från min bror.

Jag är supernöjd över alla fina grejer! Till mig själv köpte jag dessutom en concealer och ett läppglans, här nedan. Med på bilden är oxå det läppglans jag köpte häromdan.




Relevant lista :)

Den här listan snottade jag från Johanna, tyckte att den var bra...

KLÄDER
1. vad använder du just nu för jacka? Svart kort A-linje formad med stora knappar.
2. vad använder du just nu för skor? Ballerina, pumps och gympaskor.
3. favoritfärg på kläder? Svart, vitt och rosa.
4. favoritmaterial på kläder? Bomull.
5. vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Tunika från Munthe plus Simonsen, ett par jeans till från Blue Cult, kofta från Dagmar… I could go on forever!
6. favoritaffärer? Filippa K, Soda, Kicks…
7. favoritmärke? Filippa K, Blue Cult, Dior, Mac

GREJER
vad har du för:
1. plånbok?
En rosa från Dior, en svart från ”Gucci” och en beige i buffelskinn.
2. smycken? Kumkum, Calvin Klein, Thomas Sabo, Evfa Attling, H&M mm…
3. solglasögon? Stora Dior och ett par pilot från Piraya.
4. nagellack? Allt möjligt, för tillfället tuggummirosa.
5. mp3? Asono Opus 512.
6. mobil? Rosa LG U880

BLANDAT
1. vad har du i din:
a) jackficka just nu?
Har ingen ficka på denna jackan, annars ett läppglans säkert.
b) handväska eller liknande just nu? Massor!
2. vad är du beroende av? Chips.
3. vilken sorts lipsyl använder du? Dermanord Lipcare
4. vad tror du på? Mig själv.
5. vad köpte du senast? En tröja från American Vintage.
6. har du nåt husdjur? Ludwig.
7. vad bor du i? Lägenhet.

Är såklart nyfiken på Era svar oxå...!

Gäsp...!

Ojoj... lång dag idag och jag är såå trött! Har knatat med M:s mamma på stan hela dagen, lagat middag här hemma och donat lite i allmännhet! På stan köpte jag bara ett läppglans från Biotherm, visar senare, men så fick jag två jättefina ljusstakar av svärföräldrarna oxå! Långa smala saker i frostat glas! Kan jag oxå visa senare om ni vill se! :)
Regnade lite idag, så trist, kan sommaren komma någon gång?! Och det blir ju inte bättre av att Mams och Paps skickar MMS hela tiden där de sitter och dricker drinkar på stranden! *grr*
Imorgon ska jag åka med M. till Norge och lämna nån maskin. Inte så kul kanske, men det blir ju lite utflykt iaf... Kan nog bli mysigt. Förhoppningsvis är jag tillbaka i hyffsad tid så jag hinner med lite blogg oxå!

Och tack så hemskt mycket för alla superbra tips till min önske-torka!

Gonatt alla, och ha en härlig nationaldag! :)

Önske-torka!

Jag fyller år i veckan, (gratta mig gärna;) , men jag vet inte vad jag ska önska mig!
Jag gillar ju, som säkert ingen undgått, smink och kläder... Har Ni några tips på bra och roliga saker jag kan önska mig? Det behöver ju inte nödvändigtvis vara inom de kategorierna!
Mams och Paps åkte till Turkiet idag oxå, på restresa. Finns det kanske något kul man kan önska sig därifrån nu till sommaren? Någon som vet? Framförallt vet jag inte vad jag ska önska mig av M...

Hjälp! :)

Maila mig!

Nu har jag skaffat en mail till bloggen! Så om ni vill säga eller fråga mig något så får ni mer än gärna maila till:

[email protected]

Jag ser fram emot många roliga mail! ;)


Jag -härmapan!

Jag -härmapan! 

Igår visade Johanna upp sin fina nyinköpta t-shirt från Kapphals barnavdelning. Jag tyckte att den va så himla fin att jag va tvungen att köpa en likadan idag! :) Och 89:- är ju verkligen inte dyrt, ser riktigt cool ut tycker jag!

Sen köpte jag även den söta rosa koftan från Odd Molly på Tretton. Min kompis lillasyster jobbar där, och hon va så söt och tipsade mig i måndags om att de skulle sälja dem för halva priset idag! Så 449:- Istället för 899:- var riktigt bra! Tack J.! :) Urmysig kvalité verkligen!

Eldar förresten mitt Clean cotton här brevid, och det luktar sååå ljuvligt! :)


Dofter

Dofter

Idag känner jag mig verkligen inte pigg. Har fortfarande pyamas på mig och legat och halvsovit i soffan hela dagen. Känner mig som en riktig soffpotatis. Och imorgon kommer M:s föräldrar hit från Stockholm, så jag hoppas jag mår bättre då. Måste dona lite här hemma oxå...

Igår var jag iaf en snabbis i stan. Har köpt nya kuddar till mig och M. Halva priset på Hemtex, kuddar är ju inte direkt någon rolig utgift, så det va kanon. Sen inhandlade jag även lite dofter av olika slag...
Jag älskar doftljus och allt sånt! Tyvärr kan vissa lite billigare varianter dofta lite artificiellt, men
Sias doftljus är helt underbara. De här gröna jag köpte luktar lite fruktigt lime, mmm! Ska fixa till arrangemanget ordentligt sen med lite sand under...
Yankee, som bla. finns att köpa på Pulpstore, finns både som ljus och som såna här doftkakor, som man lägger i en doftkruka (vad heter de egentligen?) med ett värmeljus under. Jag använder de även som "doftpåsar" i klädlådorna. Clean cotton, som luktar fräscht nytvättat, köpte jag till mig och chocolate chip cookie till M. Yankees dofter är, precis som Sias, helt underbara. Står det att de ska lukta jordgubb, så gör de det också!
Det lilla arrangemanget med Sia ljusen ska stå på vardagsrumsbordet imorgon när svärföräldrarna kommer, så det luktar mysigt! Doftljus på toaletten är också en hit tycker jag! ;)