Tre gotte-snabbisar!

Jag går på nyttighets-diet nu, dvs att jag inte ska käka några sötsaker. Och givetvis kan jag just därför knappt tänka på något annat än godis, glass och annat gott...
Men om jag hade fått äta så hade jag valt såhär:

Tre gotte-snabbisar!

Hur väljer Ni?


Me love Mavala

Me love Mavala

Tror inte att det är någon som missat de här små flaskorna från
Mavala (?) men jag måste ändå skriva några rader om dem...

De har verkligen massa fina färger, gillar deras olika säsong-färger som kommer med jämna mellanrum också. I förhållande till priset tycker jag att de sitter väldigt bra med, för priset kan man verkligen inte klaga på! Och just priset tillsammans med de små flaskorna gör att man kan köpa flera olika färger istället för en stor. Till någon som tröttnar fort och gillar ombyte, som mig, är det perfekt!

Flaskorna ovan är de färger jag för tillfället äger av Mavala-lack.
F.v:
Mexico
Arosa
Cancun
Bordeaux
Zanzibar
Minute quick -finish
Toulouse

Den tredje från vänster är ett nyförvärv från idag, som jag verkligen gillar. Den tillhör deras sommarkollektion. Lite ljust korallig med glitter i, precis lagom mycket färg! (Bilden nedan gör den inte riktigt rättvisa)

Vilken färg från Mavala skulle Ni rekomendera?



Dagdrömmar

Så har jag varit inne på Sephora och drömt mig bort igen...

Urban Decay är verkligen mitt nya favvis-märke (utan att jag ens provat det)! Men deras produkter verkar bra, och förpackningarna är ju bara sååå fina!
Ta tex, det här nya lipglosset -annorlunda och färgglad förpackning! Eller det här med en minst sagt udda förpackning, ser ur som ett nagellack! Den här söta eyeprimern hade jag inte heller tackat nej till. Och så förståss mascaran, som jag fortfarande är helt insnöad på! Borsten ser precis så stor och go ut som jag vill ha den...

Är helt inne på att gå loss på lite prylar från dem...
Så hey, alla storstadsbor, vet ni om Urban Decay finns att köpa i någon butik?

IKEA kan!

IKEA kan!
Igår var Mams & Paps på
IKEA för att köpa lite prylar till min Lunda-lägenhet. Och givetvis skickade jag bud efter smyckesträdet. Helst hade jag nog velat ha svart men det var slut och grönt är ju skönt så det gjorde inget! Nu har jag bara hängt upp lite grann för att visa, men det kommer med all säkerhet bli så fullt det bara går, och jag tror faktiskt det kommer bli snyggare ju mer det är på! Ganska stort är det också, större än jag trodde... men finfint!

Jag skickade även efter de här vaserna. Såg dem hos husmusen för ett tag sen och tyckte de var jättesöta! Ser ju inte alls ut som något typiskt IKEAigt! :) Snyggt att ha ett par stycken ihop tycker jag, och för ynka 19:- är det knappt något att orda om!

64954-134


Önske-byxor!

Har totalt kärat ner mig i de här byxorna jag såg i senaste numret av Elle! De är från MaxMara och bara sååå himla fina! Snygga såhär till pumps eller ballerinisar, men även till stövlar i höst. Är det någon som vet om de tillhör höstens kollektion eller är de gamla? Jag vill så gärna ha dem! Eller i alla fall prova...
Eller har någon kanske sett ett par liknande? *suktar*

Önske-byxor!
Fotat ur Elle nr.8 2006 s.79

Kul med kuliga namn!

Första gången jag såg Anatomicals produkter, som finns lite varstans, fastnade jag dels för de härliga och vågade färgerna och dels för de enkla, stilrena förpackningarna. Men kanske ännu mer fastnade jag för de roliga och udda namnen på produkterna! Och det hela blir ju inte sämre av att de faktiskt inte är överdivet dyra heller... Någon som provat?

Jag vill ha:
* Det gulliga läppglanset "Stop cracking Up"
* Den lime-doftande handtvålen "Get your Filthy Hands on Me"
* Coola handcremen "Help the Paw"
* Duschcremen "Another Bloody Shower Gel"

Tror bestämt att någon av dem får åka med ner i kundvagnen vid nästa shopping... :)

Vilken produkt från Anatomicals hade Ni velat ha om Ni fått välja en?


Fantasi sökes!



Igår flyttade jag om M ner alla mina grejer till lilla korridorsrummet/övernattningslägenheten i Lund.  Det blev riktigt mysigt faktiskt! Har ingen större lust att lägga ner massa pengar på det stället när jag förhoppningsvis inte kommer vara där så ofta. Därför "tar jag vad jag haver" av gamla möbler och andra saker jag tröttnat på.

Så till saken; jag har tre ljusstakar -ala ovan- som faktiskt är ganska fina, men jag har noll fantasi till vad jag ska ha i dem! Ni ser ju ett av mina tarvliga försök här, men jag har även haft kaffebönor, godis och plastväxter. Jag hade tänkt ta ner dem till Lund om jag bara kan fixa till dem lite fint...
Därför ber jag nu Er om hjälp med förslag till vad man kan ha i dem!

Hjälp! Och tack på förhand! :)


Fredagkväll



I fredags var vi på grillkväll hos en jobb-kompis och hennes pojkvän. Själva grill "partyt" var hur trevligt som helst, men precis innan vi skulle åka fick vi reda på att några idio***, rent ut sagt, slagit sönder M:s bror och systers bilar +fem stycken bilar till. Det är väl en grej att de slår in rutan och tar stereon eller så, men nu hade de hoppat på taket, slängt in en cykel i passagerardörren, slängt in stora stenar mm. Kan folk inte bara låta andras saker vara ifred!? *arg*
Polisen hade förövrigt inte tid att komma ut, men tydligen hade någon tant hos polisen tid att uttala sig i tidningen om att -"man bör tömma bilen själv". Kanske skulle hon brytt sig tillräckligt för att ta reda på att bilarna var tömda...
Jaja.. nu ska jag inte gnälla mer om det, var bara tvungen att skriva av mig lite! :)

Mitt nya rouge är så himla lätt att få till sådär naturligt fräscht, så jag blev så sugen på att köra en all natural make i fredags! Brunt tillhör kanske mest hösten för mig annars, men nu fick det som sagt bli lite naturligt brun make. Det är ju alltid kul att variera sig! :)

Skuggor från Isadora Eyeshadow quartet nr.31 Gold
Mascara från Eyeko i färgen Burgundy


Äntligen -Jelly Pong Pong!

Äntligen -jelly pong pong!

För hur
länge sen som helst känns det som, beställde jag tre grejer från Pulpstore. Två av dem kom ganska snabbt, men det tredje, dvs rouget, skulle komma två veckor senare. Efter fyra veckor började jag bli måttligt irriterad(!) och skrev ett mail. Då fick jag veta att det skulle ta ungefär två veckor till innan det skulle komma. Jag fick då även ett fatbalm som kompensation. Och nu, ytterligare fyra veckor senare, har det äntligen kommit -mitt rouge ifrån Jelly Pong Pong!

Det var ju hyggligt av Pulpstore att kompensera med ett fatbalm, men om inte jag själv mailat och undrat var det tog vägen hade de meddelat det? Eller kompenserat mig ändå? Tror inte det. Stort minus för det men i övrigt hade de snabba leveranser och små tester skickades med -sånt är kul!

Så, lite recensioner blir det med:
Mascara Eyeko - Helt ok, men för liten och gles borste. Fransarna blir inte hårda, vilket är bra, men å andra sidan känns det som om den aldrig torkar ordentligt heller. Inget jag kommer köpa igen.
Fruity Felt Lip Pen Eyeko - Lite rolig faktiskt, ser precis ut som en tuschpenna. Och fungerar därefter också! Man blir rosa om läpparna, men inget som helst klet eller glans. Snygg om man vill se helt naturlig ut eller under ett ofärgat gloss. Så slipper man ha både penna och lipgloss i väskan , eftersom den här fungerar utmärkt att skriva med! ;P Men jag kommer nog inte köpa några fler -jag gillar lite klet! :)
Minty Fat Balm Eyeko - När jag fick det här var det nästan så att jag blev lite glad över förseningen! Varför beställde jag inte det från början!? Jättegullig förpackning, fräsch lukt och underbar konstistens! Tar inte över glossens plats, men helt klart en ny stiftfavorit! Resultatet blir lite lätt skimrigt. Mycket nöjd!
Jelly Flush Jelly Pong Pong - Värd att vänta på! Lätt att applicera och snyggt resultat! Heller inga problem att lägga på mer om man vill ha extra rosiga kinder. La lite skimrig bronzer över igår med, vilket man kan göra innan det torkat, med mycket bra resultat! Har fått en given plats jämte mitt Nars-rouge! :)


Smyckes-träd

Antar att det inte bara är jag som har svårt att hitta ett bra sätt att förvara sina smycken på? I smyckesskrin blir det ju en enda röra och allt trasslar ihop sig hela tiden!

Hittade det här
smarta trädet från Ikea som absolut ska inhandlas vid nästa besök! Så kan man hänga iaf de smycken man använder mest på det, blir som en liten dekoration i sig självt med alla fina smycken på också! Först var jag ute efter en "stående hand" men de här var enkla och stilrena, och mycket billigare också! :)

Min favoritprodukt!

Min favoritprodukt!

Den ser fruktansvärt oglammig ut, det håller jag med om, men innehållet är fantastiskt!

Fick tipset av M:s mamma som fått det av en kompis som i sin tur fått det av hudläkarna på Karolinska. Den ska tydligen innehålla något väldigt bra, antar att det är propylenglykolen, men hey jag är ingen kemist! Bra som tusan är den i alla fall! Man kan använda den på händerna, armbågarna, ja lite varstans.

Men själva "trixet" är att den funkar ypperligt som ansiktskräm! Den är för torr hud, men är absolut inte kladdig eller fet (är nog den där propylenglykolen som fixar biffen). Den går snabbt in i huden och går alldeles utmärkt att ha under smink. Och här kommer det bästa -den kostar bara 54 pix på
apoteket!

So give it a try!

Nu vill jag se Era favoritprodukter!


Schysst syrra!

Schysst syrra!

Inte min alltså, för jag har ingen. Men M:s syster är här nere och hälsar på (från sthlm) och tog med sig diverse tidningar till mig som hon får till sitt jobb (på L´oréal)! *jippie*
Här ska det läsas! :)


Vilken är din favorit tidning?


Gå till stranden för sjutton!

64954-126 64954-127

Vad är det för fel på folk? Vem i hela friden vill hellre gå inne i en sunkig affär än vara på stranden en dag som denna?! Jag jobbade alltså idag och det var fullt med folk! Förstår inte...
Trött var (är) jag oxå, F och hennes kock-kille bjöd oss på mumsig grillkväll och sen satt vi och pratade och hade trevligt. Och sen vips -klockan är halv 4! Tiden går fort när man har roligt, eller hur är det?

Outfit
Nya linnet
Jeans från D&G

Make
Ögonskugga från Isadora, Waterproof cream eye shadow nr.61 Pink apricot
Eyeliner -okänt märke
Mascara från Helena Rubenstein, Lash queen

Smarta jag kletade ju ihop alla ögonfransarna när jag skulle ta på eyeliner! Kanske skulle gjort den innan macaran klantskalle!



Två nyanser av grönt

64954-125

Det här är egentligen lördagkvällens make, men jag gkömde bort att lägga upp den... Här har jag missmatchat två nyanser av grönt, jag gillar
ju det. Färgerna är kanske inte så snygga ihop egentligen, men blir riktigt coola såhär tycker jag!

* Ögonskugga - Isadora Eye shadow quartet nr.43 whoopee!
* Eyeliner - Isadora, Waterproof aqua splash eye liner nr.62 Seaweed green
* Mascara - Maybelline Great lash
* Läppglans - Biotherm
På nosen, som förövrigt ser gigantisk ut på bilden, skymtar lite solpuder från Elizabeth Arden oxå... :)

Nu ska jag slänga mig in i duschen, har cyklat hem från jobbet (2,5 mil *puh*) idag, för jag och M ska ut och äta lite på någon mysig uteservering! Sen ska hela kompis/jobb -gänget (det andra jobbet) ut och spela volleyboll på Tylösand! Mys, mys!

By the way, hur bra är inte den här låten?!  Min nya favorit! Går på repeat nu! ;)

Hoppas Ni med får en mysig sommarkväll!

 

Fem saker...

Blev utmanad av Johanna, så då får jag ju ta och svara... :)

Fem saker i min frys, sett ifrån ett funktionellt perspektiv:
1. Is. Dricker massor av isvatten!

2. Spenat. Jag älskar stuvad spenat! (och jag vet att jag är ensam om det:)

3. Köttfärs. Det mesta vi gör är köttfärsrätter av olika slag.

4. Ben & Jerrys. Behöver jag säga mer?

5. Vilöksbaguetter. Goda till slallad!


Fem saker i min garderob:

1. Alla mina jeans!

2. Kavajer. Både mina och M:s.

3. Underkläder.

4. Alla mina väskor.

5. Dammsugaren. Då min stora garderob även får funka som halvt städskåp!


Fem saker i min bil:
1.      Våtservetter. Kan få massa snusk på händerna när man är ute och far! :)
2.      CD-skivor.
3.      Småmynt till parkering. Brukar iofs mest bestå av 50-öringar...
4.      Pennor. Slänger av mig de som råkat komma med från jobbet.
5.      Halstabletter.

Fem saker i min handväska:
1.      Plånboken såklart!
2.      Mobilen.
3.      Nyckelknippan med usb-minne.
4.      Diverse läppglans.
5.      Hårsnoddar!

Jag utmanar ingen utan ber alla som inte redan svarat att göra det! :)


This is me!

Kalle tyckte att jag berättade för lite om mig själv här på bloggen, vilket jag delvis undvikt med vilje. Men nu tänkte jag ändå skriva lite om mig själv, för er som är intresserade!

Mitt riktiga namn är Therése ***** men jag kallade mig själv för Tesan som liten. Vissa, som känt mig sedan dess, kallar mig det ibland men numera är det Therése som gäller. Mitt efternamn vill jag inte uppge här då det är väldigt ovanligt. (finns massa weirdos...)

Jag bor i Halmstad tillsammans med min pojkvän M, som jag varit ihop med i snart tre år! Jag pluggar dock i Lund, så det blir ett evigt flängande! Men jag har ett litet rum som jag kan sova i då jag inte orkar åka hem. Så småningom är det väl tänkt att M ska komma efter och när vi båda pluggat klart blir det säkerligen Stockholm. M kommer därifrån och jag tycker att det är en urmysig stad! Men jag hade gärna jobbat utomlands ett tag oxå...

Jag pluggar till Sjukhusfysiker, ett år av fem är avverkat hittills så jag är långt ifrån klar!

Jag jobbar varannan helg på en av Sveriges ledande hemelektronikkedjor, som säljare och i kassan. På så sätt slipper jag ta studielån vilket känns bra, även om det blir lite väl fattigt emellanåt! :) Jag sommarjobbar även på ett annat företag, som tillverkar autoklaver (steriliseringsmaskiner), med att ta emot felanmälningar och lägga in reservdelsordrar. Det blir lite jobbigt med 7-dagars arbetsvecka varannan vecka, men pengar är ju alltid välkommet!

Mina intressen syns ganska väl här i bloggen antar jag ;) Men utöver smink och kläder är jag barnsligt förtjust i Harry Potter, att spela nintendo, glo på film och att pyssla med diverse saker. Egentligen gillar jag att träna oxå, men precis som övriga intressen blir det lidande när det blir mycket med plugg och jobb. Tidigare har jag tränat mycket gymnastik, fotboll och innebandy men nu blir det mest spinning, aerobics och sånt!

Om jag ska beskriva mig själv med tre ord blir det nog Envis, Ärlig och Bestämd. Fast oftast är jag glad oxå! :) Jag älskar att diskutera och man får gärna tycka tvärtom mot vad jag gör så länge man kan motivera, och vågar stå för, sina åsikter.

Jag värdesätter pålitlighet och ”good manners” och har svårt för att umgås med folk som saknar det. Som flickvän är jag ganska krävande men samtidigt väldigt kärleksfull och tycker om att överraska med små och stora saker!

Låter som en kontaktannons eller nåt.. :) Lite mer har ni fått veta iaf!
Fast jag undrar:

Hur uppfattar Ni mig?


Skimmer-make

Skimmer-make

Bilden gör inte riktigt skuggan rättvisa... den är mer grön i verkligheten.
Gillar verkligen The Body Shops skimmer skuggor, men som jag sagt
förut ser de inte mycket ut i asken men när man får dem på sig...
Ta er en titt på dem nån dag när ni har tid! :)

Skugga - The Body Shop eye shimmer nr.08
Mascara - Maybelline Great lash (ny)




Linne-fynd!

64954-121

Hur typiskt är det inte att det är mulet när jag är ledig!? *gah*
Jaja, ska passa på att få lite gjort istället. Bla plantera om vår gigantiska palm som växer ur krukorna fortare än man hinner säga tropikerna, så nu har jag köpt en bauta-kruka! :)

Fyndande linnen på stan oxå! (fast jag inte skulle handla nåt mer) Det jag har på mig hade iofs bara kostat ett hundring, men så var det 50% rabatt. Plus att jag hade ytterligare 20%. Så jag fick linnet, en mascara och en svart tvättpåse för 89:-. Fyndigt värre tyckte jag! Det orangea linnet är från Piraya (en märkesaffär för kids) och kostade endast en hundring...
Ni
vet att jag älskar kids-shopping! ;)

Outfit
Rosa linne - H&M
Jeans med rosa sömmar - Blue Cult



Mobil + Läppglans = Sant

Mobil + läppglans = sant

Är inte det
här en superbra uppfinning!? ;)
*vill ha, vill ha, vill ha*
Men så är det ju det återkommande problemet med Sephora...
...börja skicka till Sverige genast, tack!

Snabb shopping efter jobbet!

Snabb shopping efter jobbet!

Har suktat länge efter den här klänningen från
Indiska. Men jag har inte haft tid att åka in till stan och köpa. Idag började jag bli orolig för om den skulle finnas kvar när jag väl har tid att gå i stan, eftersom det har varit mycket snack om den i tidningar och på diverse bloggar. Därför fick det bli en snabbvisit till stan efter jobbet idag. Så himla fin tycker jag! Oxå passar den till allt -hemmamys som en dag på stan! Skön så in i norden oxå! Fast jag hade gärna haft den i grått... Men men

Det fick bli gråa trosor istället! På Lindex hade de som vanligt "tag tre betala för två". Massa sköna mystrosor! Det fanns fina med en stor nyckelpiga på rumpan oxå (istället för äpplet) men det var bara bauta-storlekar kvar, annars var de söta oxå...

Ett linne fick följa med hem från Lindex med. Kan jag ha när jag vill vara lite extra fin för M ;) eller kanske när man går ut med ett fint vitt linne under. Det var på rea för 79:-

 



Spol-resultat!

Spol-resultat!

Sådär ja! Här kommer äntligen de utlovade bilderna av resultatet på
skumgummi-spolarna!
Lockarna hår dock gått ut lite, eftersom jag hade så himla bråttom till jobbet imorse hann jag inte fixa det riktigt. Ska det hålla bra måste man ju ha något i håret oxå! Nu hann jag bara krama i en näve mousse, och då jag har så långt hår tynger det ner lockarna ganska snabbt.
Men det ser lite strandrufsigt ut såhär tycker jag! Har fått massor av komplimanger för det idag iaf! :)

Så vad tycker ni?


On the move...

Den här produkten hade verkligen varit perfekt för mig! Sminkar mig inte alltför sällan på tåget, när jag ska till skolan. Och med den här slipper jag ju släpa med mig hela sminkväskan...
Fast det hade kunnat få vara lite fler skuggor i den, så jag kan variera lite! Men den, och några extra skuggor tar ju inte så mycket plats. Och så några läppglans. Och...

Kanske lika gärna kan ta sminkväskan ändå... ;)


Latmans gourmet

Latmans gourmet

Tidernas tröttaste Tesan.
Jobbat hela veckan, jag är sååå trött! Och så ska jag jobba fem dagar till innan jag är ledig.
Men gott klirr i kassan kommer det bli sen! :)

Det blev ingen bild på
lockarna i helgen, orkade inte fixa! Somnade halv åtta i fredags! Men det kommer i veckan. Promise!

När man är så supertrött som jag är nu, är det inte så kul att laga mat, fast jag gillar det annars. Men min supergoda taco-gratäng går både snabbt och är, som sagt, supergod! ;) Rekomenderar den varmt!

Gör såhär:
Stek köttfärs och krydda med tacokrydda.
Blanda cremefraiche och philadelphia ost (ungefär lika mycket av varje) i botten på en ugnsfast form, så det blir ett jämt lager som är ca 1 cm tjockt.
Häll över köttfärsen.
Strö hackad paprika, majskorn och eventuellt lite ost över alltihop.
In i ugnen på 200 grader tills osten fått färg.
Servera med tortillabröd, chips och lite grönsallad.
Mums!

Hoppas ni haft en underbar helg!