Ögonbryn

Ögonbryn

Att fixa brynen är bland det tråkigaste som finns… Och det tror jag att många håller med om!
Men för att få en snygg form på brynen, (om man inte har råd att gå och få dem fixade hos proffs), kan man tänka på att man ska följa sin naturliga form. Med att följa sin naturliga form menar jag att man absolut inte får noppa på ovansidan! Den formen kan man alltså inte göra så mycket åt. Det enda man får ta där är något enstaka bångstyrigt strå… Det blir snyggast om brynets högsta punkt ligger ungefär ovanför iris ytterkant, se min fina bild :), och man försöker ta så lite som möjligt längst ut på brynet. Plocka heller inte bort för mycket närmst näsan, jag tycker det ser mer naturligt ut om de ”uppåtvända” stråna får vara kvar. Dessutom ser man jätte konstig ut om brynen börjar efter ögat…

 När man sen fått till en snygg form på sina bryn, försök hålla koll på dem dagligen. Gör det till en del av sminkningen, ta ett strå här och ett där, så blir brynen aldrig överväxta. Och om du tycker att det gör himla ont är mitt bästa tips is. Lägg några isbitar i en handduk och kyl brynet mellan varje ryck.
 
Sminka brynen med skugga istället för penna. Det ger ett mer naturligt resultat och är dessutom lättare att få snyggt. Mitt tips syns ovan, Make up stores Tri brow color och en snedställd pensel.
Jag som är jätteblond använder den ljusa färgen på dagen och en blandning av den ljusa och bruna färgen på kvällen. Den svarta använder jag som eyeliner med en våt pensel. Bättre än flytande tycker jag.

Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Frida

Bra tips! Vad fin form du har.

Postat av: hannahsthlm

Hey!Har oxå den där från MUS och sen en annan brynfärg med bara 2 bruna färger därifrån oxå..den är min favorit=)!Brynfix får man inte glömma..håller brynen på plats hela dan, Body shop har bra och prisvärda brynfix! Kul inlägg=)!Ha en bra dag!/Hannah

2006-03-28 @ 12:29:58
URL: http://hannahsthlm.blogg.se/
Postat av: Tesan

Frida: Tack!

hannasthlm: Brynfix har jag faktiskt inget... får ta och kolla in dem från body shop :)

2006-03-28 @ 12:33:24
URL: http://makemyday.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback