Tesan som Date Star!

datestar

Den här otroligt roliga utamningen hittade jag hos
Gilraen, som vad jag förstår ursprungligen kommer ifrån Moa. Man kan gå in och skapa sin egen Date star och tanken är att man ska göra den lik sig själv, även om man kan göra massa annat kul också! :)
Min Date star har på sig:
*Vitt ribbat linne (mest använda plagget i min garderob)
*Jeans (as always!)
*Halsband (även om jag inte brukar ha pärlhalsband, utan någon tunn kedja eller så)
*Kavaj liknande grå jacka (gillar feminina plagg och ytterplagg måste vara mörka annars skitar jag bara ner dem!)
*Stövlar (just de här kanske inte riktigt var min favvo-modell men stövlar av olika slag kommer jag springa runt i hela hösten/vintern)
*Håret med lite lugg och mörka toppar (ska visa min nya frisyr som jag börjar gilla mer och mer!)
*Ögonskugga i cool färg (kanske lite väl högt upp mot ögonbrynet men det var ett måste att markera det tydligt!)
*Stora ögon (som jag brukar få höra att jag har, fast de är blå egentligen!)
*Liten ljus mun (stora ögon ja, och liten mun har jag hört förut. brukar ofta sminka den ljust då jag lägger krutet på ögonen!)
*Vovven (som får representera min lilla Ludwig!)

Gör din egen Datestar du också!

Kungligt!

Kungligt!

Använde min
nya ögonskugga förra helgen när jag skulle ut. Mixade den tillsammans med en guldig skugga och blev mycket nöjd! :) Skuggorna är mycket glittrigare i verkligheten, så det såg riktigt glassigt ut! Ska absolut köra på den här kombom igen!

Blå skugga - MakeUpStore, deep blue
Guldig skugga - Isadora shadow quartet, gold

Sminkade M:s mamma också, som är mycket mörkare än mig och nästan lite åt det röda hållet. Använde skuggor som inte brukar funka så bra på mig men på henne blev det riktigt snyggt tycker jag! Hon gillade det också förresten... ;)

Rostfärgad skugga - Isadora shadow quartet, whoopee!
Mörklila skugga - MakeUpStore, empire


Bas-sminkväskan

Det är mycket snack om basgarderober. Vilka kläder man 'måste' ha för att klara sig.
Jag tycker iofs att det både är bra och intressant med inlägg och reportage om basgarderober, även om jag inte har världens bästa basgarderob själv.
Men är det inte egentligen lika viktigt med en bra "bas-sminkväska"?!
Det tycker iaf jag, så här kommer mina tips på vad alla borde ha i sin sminkväska!

En lagom täckande foundation. Den ska täcka små skavanker och ojämnheter men inte bli alltför kakig. På kvällen kan man ha en mer täckande foundation, men ska man bara köpa en, så ta en mittimellan!

Ett lite ljusare rouge. Givetvis beroende på din hudton, men lite ljusare brukar alltid se bättre ut än lite mörkare. Vill man ha lite mer tryck i rouget på kvällen kan man blanda lite med sitt glammiga solpuder...

Ett glammigt solpuder. Inte för mörkt och gärna med lite skimmer i. Jämnar ut och fräschar upp din sommarbruna färg, eller ger lite extra lyster då brännan börjar falna. Akta dig dock för att använda solpuder då hela brännan försvunnit, ser lätt lite skumt ut då.

En concealer. Helst en som kan täcka både röda blemmor och mörka ringar under ögonen.

En bra mascara. Svart eller brun, efter tycke. Helst en som är lätt att lägga flera lager av, då kan man ha ett lager på dagen och ändå 'pumpa' upp snygga festfransar med flera lager på kvällen.

En svart eyeliner. Eller mörkt grå om man tycker det blir för skarpt med svart. Eyeliner gör vilken make som helst snäppet festligare!

En ögonskugga i lite vardagligare färg. Exempelvis beige, ljusrosa eller brun, som man kan ha till vardags utan att känna sig för sminkad.

En ögonskugga med tryck i. Dvs någon häftig färg eller med massa glitter i. Går att köra ensam till fest eller tillsammans med eyeliner eller rent av i kombination med en av sina snällare skuggor för en häftig effekt!

Ett ljust läppglans/läppstift. Valfri färg, eller genomskinligt, som funkar till vardags.

Ett häftigt läppglans/läppstift. I någon knallig färg eller med mycket glitter i! Markerade läppar och sparsamt sminkade ögon är perfekt festmake om man tycker att det är svårt att få till snygga ögon!

Så hur många av sakerna har Ni egentligen i Er sminkväska?
Har jag kanske glömt något oumbärligt?

♥♥♥

Nya ögonskuggor!

Vem kunde inte gissa att jag var tvungen att använda det braiga erbjudandet från Veckorevyn "köp två ögonskuggor betala för en" hos Makeupstore!?

Det blev lite knalliga färger med mycket glitter i! Den rödguldiga heter ruby och kan användas ensam eller ihop med någon annan snygg färg. Perfekt om man inte vågar sig på helröd ögonskugga...
Den blåa heter deep blue och blir nog lite väl maffig om man har den ensam, men ihop med en silvrig eller guldig skugga blir det nog riktigt coolt! Det ska jag ha ikväll när vi ska ut och äta! :)

Sen var jag tvungen att köpa Lumenes färgade ansiktskräm, Arctic aqua, som jag hört så mycket gott om! Köpte en i veckan nere i Lund, men den gav jag till mamma för hon ville minsann ha den med! Har bara använt den en dag, men den verkar väldigt bra...

Sen lovade jag ju att visa mina inköp från H&M, för en evighet sen känns det som! ;) Klänningen har jag inte använt ännu, så den har jag inte fotat, men det kommer det med..:) Här ser ni koftan i alla fall! Så varm och gosig! :)
64954-177
Sen var jag ju hos frisören förra fredagen också, vill ju så hemskt gärna vara brunett, men jag ser inte klok ut i det. (tro mig jag har testat) Är så avundsjuk på alla med fint chokladbrunt hår!! Men lite brunare blev det iaf undertill, och så klippte jag lugg! Vågat för att vara Tesan! :)
Vad tycks?


Ha en underbar helg!
(snart är min dator äntligen klar också!)

Helst i höst

Helst i höst

Så här har jag det helst i höst! Den första är lite svår att välja mellan, men jag hatar när det blåser mycket... Film hemma är så mycket mysigare när regnet smattrar på rutan utanför, och på fredag bär det av till frisören -kanske inte blir brunett, men brunare i alla fall! :)

Hur väljer Ni?