Mer från HM

Mer från H&M
Den sista tröjan från min
H&M beställningen kom igår. Den skulle inte komma förän i september, men hey, jag klagar inte! Lång och mysig är den också, och långa ärmar, precis som jag ville. Tog en storlek större för att verkligen få det så.
Kommer nog bli en mys/skol-favorit i höst!


Liten lista

Hittade en rolig lista hos Sandra, men det var så himla lång så jag tog några av frågorna bara! :)
Hur svarar Ni? :)

Vilken är din favorit resturang? Fridolfs i Halmstad! Sniglar till förätt, hjortfilé till huvudrätt och murklor till efterrätt… *mums*

Har du varit med i någon skolpjäs?
Usch, nej! Jag älskar att prata inför folk men gärna som mig själv, tack!

Har du fått felparkeringsböter?
Ja… men det var faktiskt inte mitt fel!

Har du/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump/fallskärm?
Nej, nej! Jag är alldeles för feg och alldeles för höjdrädd!

Har du egen trädgård?
Nja, huset har trädgård som jag kan använda, men det är tanten under som sköter om den…

Badkar eller duschkabin?
Badkar! Då kan man ju både duscha och bada! Har inget badkar nu, men jag kan sakna det väldigt, frusna kvällar!

Favoritpizza?
Boro från Gamletulls pizzeria. Består av kebabkött, lök, ananas och sås (gärna vitlök).

Chips eller popcorn?
Chips of course!

Vilken färg på läppstift använder du?
Använder mest läppglans, men i så fall något ljust, lite skimrigt.

Favoritchoklad?
Mörka pyramider från Peter Beier

När åt du en hemodlad tomat senast?
Oj, kanske när jag var 10-12 och vi hade massa sånt på altanen!?

Har du vunnit en prispokal någon gång?
Ja! Blev utsedd till bästa spelare i DM-slutspelet (fotboll) och så har jag vunnit massa lag-pokaler i både fotboll och gymnastik.

Är du bra på matlagning?
Mycket.

Klarar du att tanka själv?
Jamen självklart.

Pepsi eller Coca cola?
Cola, tack!

Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Inte uniform, men speciella arbetskläder.

Vad var det senaste du handlade?
Nytt batteri till brandvarnaren. Jätte kul…

Kan man vara vän med sitt ex?
Kanske, men jag har ingen lust med det. De är avslutade kapitel…

Finnfri

Finnfri
Läste i min nya tidning om Lumenes No spots. 
Verkade jättebra för det ytte-pytte priset, så jag var tvungen att springa och köpa. Befinner mig just nu i den period då de små j-vlarna brukar dyka upp så det passade ju bra! :)
Har testat den lite grann än så länge, men det verkar faktiskt funka. Man kletar bara på lite gel på finnen, och bättrar på vid behov under dagen, så torkar den ut. Den fick minus för att appliceringspipen inte var tillräckligt hygienisk, men jag tycker inte den var så farlig...

Lumene No spots finns att köpa på Kicks och Åhlens för 65:-

Foto ur Veckorevyn nr 17 2006 s.53



Vardagslyx

Vardagslyx
Igår kom M hem. Äntligen. Har varit iväg hela veckan i Stockholm.
Jag blev överaskad med god middag, fina blommor och en tidning! Han är så söt! :)
Uppskattar verkligen såna småsaker! Blommor och tidningar är verkligen bra exempel på lite vardagslyx tycker jag!

Vad är vardagslyx för Dig?


Våga rött!

Våga rött!
Rött är ju en av höstens accent-färger och många har införskaffat röda detaljer såsom väskor, sjalar och skor att bryta av det grå och svarta med, likaså jag. Men varför inte matcha med lite röd ögonskugga också?
Egentligen inte så mycket för matchning utan föredrar att missmatcha mina ögonskuggor. Men har man bara en liten röd detalj, kan det vara snyggt att matcha skuggan. Röd är dock en något komplicerad färg att ha runt ögonen då det lätt kan se ut som om man fått en allergishock! :) Men är man bara försiktig är det inga problem. För att ytterligare minska "svullen-känslan" kan man dutta på lite vaselin över skuggan så blir det lite mer glans och liv i färgen.

Snygg röd ögonskugga finns hos Make Up Store. Men vill man testa med en budgetvariant först så finns det en från H&M:s egna märke samt en från Viva La Diva.


Lite shopping...

64954-158
Jag som egentligen hade köpstopp, råkade springa på några godingar som jag bara var tvugen att köpa...
Stövletterna är från Börn Borg och hittades av en slump på rea, 500 pix! Fint skinn och hur sköna som helst!
Linnet/klänningen/tunikan eller vad jag ska kalla det, såg jag på en skyltdocka när mamma skulle kolla på leggings på H&M. Jag blev dödförälskad direkt och de var tvungna att ge mig den som satt på dockan eftersom det var den sista! :) Kostade 198:-
Två par knästrumpor blev det också, jag fryser alltid så förbaskat om fötterna och de här var varma och goa! De gråa är från Lindex 29:- på rea. Och de svarta är i en skön ull-blandning, från Kapphal 49:-.

Men nu är det i alla fall köpstopp på riktigt! ;) 

Tre fest-snabbisar!

Tre fest-snabbisar!
Såhär väljer jag när det gäller fest och utgång, oftast i alla fall.

Hur väljer Ni?


Jag fortsätter drömma...

Jag fortsätter drömma...
Visst var väl den här lilla
paletten helt underbar!? Ser så sofistikerad och lyxig ut! I love it! Hade passat så fint till mina snake-pumps! :) Hade kännt mig lagom glassig om jag kunnat hala upp den ur väskan...
Den här lilla sötnosen från Benefit hade jag inte heller tackat nej till.

Tror jag ska skaffa en Sephora-spargris som jag kan spara i, så jag kan gå lös ordentligt nästa gång jag kommer dit... Kanske den här skulle passa bra.

Bild från sephora.com

Yey!

Yey!


Det här fina linnet fick jag av M:s mamma. Eller egentligen av M:s mammas syster. Hon hade köpt det till sin dotter men det passade inte, och inte passade det M:s syster heller. Så då fick jag det! Det är från Armani och i jättetunt slirvigt material. Volangen som går lite omlott ser en aning skum ut på bilden, men det är verkligen jättefint. Så himla snällt!

Nu ska jag bara blir lite brun också! Bara sex dagars arbete kvar...


Potter-utmaning

Potter-utmaning
Har du lite tid över?
Utmana mig då på Harry Potter kunskap! Jag är barnsligt förtjust i Harry Potter och lägger omedvetet all onödig information på minnet. Jag hade därför blivit väldigt knäckt om någon slått mig... ;)
Hittils har jag som bäst fått 57 rätt, försök att slå det
här.

Lycka till! :)


Bild från mugglenet.com

H&M beställning!




Äntligen har min H&M beställning kommit, och jag måste säga att jag är väldigt nöjd! (obs -ignorera mina gråa mjukisbyxor! :)
Från vänster:

* Varma rosa mysstrumpor med ekorrar på
* Svart-vit randigt underklädesset, väldigt skönt!
* Vitt långt ribbat linne och röd väska i skinnimitation
* Svart långt ribbat linne
* Lång grå stickad kofta, såå mysig!
* Vanlig vit tröja med trekvartsärm
* Samma som ovan fast blå, sköna att ha i skolan...

Jag väntar på en lång grå randig tröja också, som skulle komma i september. Men dessa grejer är jag jättenöjd med! Totalsumma runt 850:- inte farligt tycker jag!

Vad tycker Ni?

Gekåsfynd

Gekåsfynd

Så äntligen kommer mina fynd ifrån
Gekås. Förutom det vanliga, dvs diverse städgrejer, rengöringsmedel, tandkräm, strumpor osv, så hittade jag det här:

* Lactasyd -funkar till det mesta. 39:-
* Söta tandborstar -gillar inte alla nya som ska vara så flashiga! 5:-
* Rengöringsservetter -för lata kvällar (vilket jag har ganska ofta) 11:-
* Winnerbäck skiva -har lånat denna av min bror, men nu ville han ha tillbaka den... 69:-
* Skrubbsvamp -gillar dessa bättre än peelingkrämer. 2:-
* Receptbok med sallader -jag älskar sallader, och det var massa goda i denna! 39:-
* Svarta skärbrädor -ser fräschare ut än vita och är dessutom snyggare. 19:-
* Blå vas från Sia -tittade på den i våras med betydligt högre pris, så söt tycker jag! 19:-
* Två gröna glas från Sia -ska jag ha i Lundalägenheten! 14:-/styck

Sen blev det även diverse kryddor till lägenheten, och en Jhonny Cash skiva till M -som uppskattades väldigt! :)

Tesan goes horseback-riding

64954-145

Äntligen fredag! Jag är så trött att jag tror jag smäller av! Orkade inte ens fixa nån mat så det fick bli hämt-thai. M är i Stockholm också och det är så tråkit att laga mat till sig själv... Nu ska jag slänga mig i soffan och äta kladdkaka (ja, så länge varade mitt
inte-äta-godis-löfte) och glo på film.

Har blivit sena kvällar hela veckan, samtidigt som jag har varit tvungen att gå till jobbet tidigt. Därför har jag helt enkelt inte orkat fota mina Gekås-fynd, vilket jag lovat... I tisdags var jag hemma sent eftersom jag följde med hem till mams och paps efter Gekås, i onsdags var jag tvungen att åka till jobb nr.2 efter jobb nr.1 så det blev en lång arbetsdag från 7-20, och efter det lagade jag och min kompis Frida mat och snackade skit= sen kväll. Och igår ringde Frida och undrade om jag inte ville följa med ut och rida...

Självklart ville jag det! Jätte lägesen jag red sist så det var hur kul som helst! Red på Fridas pappas häst Harley som ni ser ovan, jättesnäll! :) Vi var ute och red till 11 nästan, så jag kom i säng strax efter 12... Har gått som i koma hela dan på jobbet. Och imonn är det jobb igen, därför orkar jag inte göra något seriöst idag...

Men imonn lovar jag att Gekås-fynden kommer! Plus att jag visar upp min H&M beställning som hade kommit idag! Riktigt nöjd faktiskt! :)
Ha en trevlig fredagkväll!


Sminktips

Hittade lite sminktips hos Expressen. Har säkert funnits där länge, men jag har i alla fall inte sett det förän nu. Vissa tips kanske var lite so and so, men många var jätte bra! Går tyvärr inte att länka till dem, men gå in här och scrolla ner längst ner till rubriken "Världens bästa make up-tips!"
Här är några exempel:

"Med hjälp av lite hårspray kan du lätt få form på brynen [...] Spraya lite på fingret och dra på brynen [...]"

"Röda ögon? [...] vit kajal på insidan av nedre ögonfransarna gör din blick klarare. Det stämmer, men undvik den kritvita pennan och välj istället en penna i en beige ton. Det är diskretare och mycket snyggare!"

"Är du för blek för att sota dina ögon? Testa en svag guldskugga och grå eyeliner."

"Har du en rödaktig hudton kan du neutralisera genom att använda ett aprikosfärgat rouge."

"[...] lila framhäver faktiskt ögonfärgen och gör att dina ögon ser mer intensiva ut."

Citerar Linda Öhrn från expressen.se


Ögonkrämer

Ögonkrämer

Ögonkrämer är viktigt, det säger alla. Det viktigaste säger en del.
Men jag måste erkänna att jag helt enkelt är genomrutten på att använda ögonkräm. För lite mer än ett halvår sedan köpte jag min första "riktiga" ögonkräm. Den
här från Elizabeth Arden. Innan dess har jag bara haft nån gel från The Body Shop eller nån billig sak från Nivea.  Den jag har nu är bra, känns skön och så, men är inte så bra mot ringar under ögonen, vilket jag får ganska lätt. (kan iofs bero på att jag ofta glömmer bort att använda den!) Men så finns det ju en hel uppsjö av "funktioner" krämerna kan ha... rynk-förebyggande, rynk-reducerande, anti-shadow osv. Det är ju en djungel!

Hur duktiga är Ni på att använda ögonkräm och vilken använder Ni i så fall?


Klantskalle

64954-143

Det här halsbandet användes flitigt i vintras, gillar det verkligen.
Men så underbart smidig som jag är fastnar jag med halsbandet i termostatknapparna på spisen när jag böjer mig ner för att öppna ugnsluckan. När jag reser mig upp igen säger det bara kras -och alla pärlor ligger på golvet. Hur lyckas man med något sånt?!
Förvisso var det inte speciellt dyrt. Men det blir till att sätta sig och trä på alla pärlor igen... Och i och med att alla pärlor är olika stora så blir det ju lite pyssligt. Pyssel är kul, men då gör jag gärna nya saker!

Förstår inte hur klantig jag kan vara ibland... :)


Nyttiga recept

Via Annika hittade jag till den här braiga sidan...
Massa nyttiga recept, som dessutom verkar jättegoda(!), och trevliga tips!
Den här chokladkakan är jag väldigt sugen på. Undrar om den blir god att göra lite kladdig, jag älskar ju kladdkakor!
Rostade pumpakärnor med havssalt och cayennepeppar låter också gott, liksom potatissalladen som Annika gjorde... *mums*

Nu blev jag hungrig!

Gekås!

Jag och mamsen pratade om att åka till Gekås i veckan, och idag bär det av. Måste köpa lite diverse till Lunda-lägenheten ju... Och för mig och min mamma är det en såndär grej vi gör ibland, bara vi två. Så då blir det lite extra mysigt! Hoppas att det inte är så mycket folk bara, det är så jobbigt då!
Mams kommer och hämtar mig här på jobbet halv fyra, ska bli kul! :)

Lite rosa här, lite rosa där...

Pink lady 
En annan färg jag hakat upp mig lite på är rosa, det är en lagon stark färg och passar mig bra tycker jag!
Idag sitter jag inne på kontoret hela dagen med halvmulet väder utanför fönstret. Så lite småsomrig outfit passar bra, så man blir på lite bättre humör! :) Nu är det bara 12 dagar kvar (om man inte räknar idag) tills jag får vara ledig, och då är jag ledig enda fram tills skolan börjar! *jippie* Hoppas det är fint väder då också, så jag kan få lite sol nån gång. Ni ser ju på min bleka arm hur mycket jag har varit på stranden... (och den är ändå bus:ad!)

* Rosa ribbat linne från H&M (reafynd!)
* Vit t-shirt med stråveck över bröstet från Gekås(!)
* Jeans från Filippa K
* Rosa sandaler från Skomodellen
* Rosa klocka från DKNY
* Halsband -arvegods från mormor
* Håret uppsatt i spänne, lite variation från den vanliga tofsen iaf!


Gröna dagar

Gröna dagar

I lördags, då vi äntligen var och såg
Pirates of the Caribbean, såg min make ut såhär, grön skugga från Mac -Swimming lustre, grön eyeliner från Isadora -Seaweed green och mascara från Helena Rubenstein.

Har verkligen fastnat i en grön period nu! Använder grönt som aldrig förr! Vet inte riktigt varför det blivit så mycket grönt denna sommaren faktiskt... :)