This is me!

Kalle tyckte att jag berättade för lite om mig själv här på bloggen, vilket jag delvis undvikt med vilje. Men nu tänkte jag ändå skriva lite om mig själv, för er som är intresserade!

Mitt riktiga namn är Therése ***** men jag kallade mig själv för Tesan som liten. Vissa, som känt mig sedan dess, kallar mig det ibland men numera är det Therése som gäller. Mitt efternamn vill jag inte uppge här då det är väldigt ovanligt. (finns massa weirdos...)

Jag bor i Halmstad tillsammans med min pojkvän M, som jag varit ihop med i snart tre år! Jag pluggar dock i Lund, så det blir ett evigt flängande! Men jag har ett litet rum som jag kan sova i då jag inte orkar åka hem. Så småningom är det väl tänkt att M ska komma efter och när vi båda pluggat klart blir det säkerligen Stockholm. M kommer därifrån och jag tycker att det är en urmysig stad! Men jag hade gärna jobbat utomlands ett tag oxå...

Jag pluggar till Sjukhusfysiker, ett år av fem är avverkat hittills så jag är långt ifrån klar!

Jag jobbar varannan helg på en av Sveriges ledande hemelektronikkedjor, som säljare och i kassan. På så sätt slipper jag ta studielån vilket känns bra, även om det blir lite väl fattigt emellanåt! :) Jag sommarjobbar även på ett annat företag, som tillverkar autoklaver (steriliseringsmaskiner), med att ta emot felanmälningar och lägga in reservdelsordrar. Det blir lite jobbigt med 7-dagars arbetsvecka varannan vecka, men pengar är ju alltid välkommet!

Mina intressen syns ganska väl här i bloggen antar jag ;) Men utöver smink och kläder är jag barnsligt förtjust i Harry Potter, att spela nintendo, glo på film och att pyssla med diverse saker. Egentligen gillar jag att träna oxå, men precis som övriga intressen blir det lidande när det blir mycket med plugg och jobb. Tidigare har jag tränat mycket gymnastik, fotboll och innebandy men nu blir det mest spinning, aerobics och sånt!

Om jag ska beskriva mig själv med tre ord blir det nog Envis, Ärlig och Bestämd. Fast oftast är jag glad oxå! :) Jag älskar att diskutera och man får gärna tycka tvärtom mot vad jag gör så länge man kan motivera, och vågar stå för, sina åsikter.

Jag värdesätter pålitlighet och ”good manners” och har svårt för att umgås med folk som saknar det. Som flickvän är jag ganska krävande men samtidigt väldigt kärleksfull och tycker om att överraska med små och stora saker!

Låter som en kontaktannons eller nåt.. :) Lite mer har ni fått veta iaf!
Fast jag undrar:

Hur uppfattar Ni mig?


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh vad najs att få veta mer om dig!! :) Har ju följt din blogg från början! :)

Postat av: Sandra

En fin beskrivning. Det kan vara svårt att vara personlig ibland å ge den rättvisa bilden av sig själv på en blogg...

2006-07-10 @ 16:39:53
URL: http://pinkpanther.webblogg.se
Postat av: Linda

Vad roligt att få veta mer om dig :) Du verkar vara en urmysig tjej! Lycka till med utbildningen!

2006-07-10 @ 17:16:03
URL: http://vigifteross.blogg.se/linda
Postat av: Christine

Ja men det var ju en trevlig beskrivning! Kul att veta lite mer om dig =)
Vi är nog ganska lika i vår personlighet, verkar det som av det du skriver. Lite skojsigt ju =)

2006-07-10 @ 17:34:32
URL: http://chrisse.blogg.se
Postat av: sara

Vet inte så mycket om bloggandet än, vet inte riktigt vart man ska svara känner jag så jag skriver här i ditt senaste inlägg. Jo, Hawaiian Tropic Body Butter kostade 89 kr på Ica Maxi! Inte så dyrt om man jämför med tex The Body Shops body butter och den här luktar såå gott :)

2006-07-10 @ 17:43:29
URL: http://piruett.blogg.se
Postat av: M

Det är kul att läsa lite mer om personen bakom :) Jag kanske gör samma sak, men började med att fråga i bloggen om vem bloggläsarna tror att jag är. Kul att veta.

Känner igen mig i studentlivet och att det finns så mycket man vill göra, men att tiden ibland inte räcker till. :)

2006-07-10 @ 17:59:46
URL: http://theprinzessinway.blogspot.com
Postat av: daniella

kul att få veta lite mer om dig! =)

2006-07-10 @ 22:49:02
URL: http://daniella.blogg.se
Postat av: Johanna

Jag uppfattar dig en en teknik-tv spel och smink tokig tjej, som beundrar ögonskuggor bl.a ;)

2006-07-11 @ 20:48:36
URL: http://www.modeskytt.webblogg.se
Postat av: Tesan

Johanna: Ja, du har ju varit med från start! Känns som att jag känner dig, fast ändå inte... :)

Sandra: Tack! :) Nä, det är inte så lätt att få fram det man vill i text..

Linda: Tack! :) Det är bara att bita ihop och plugga på! :)

Christine: jasså? :) Ja, det var ju kul! :)

sara: Det är ingen fara! ;) Tack för svaret iaf! Ska kolla upp den nästa gång jag är på maxi! Hört massa bra om den! :)

M: Gör det! Hade varit roligt att läsa om dig oxå! :) Ja, jag förstår inte vart all tid tar vägen... ;)

daniella: Vad roligt att du tycker så! :)

Johanna: haha... jamen det stämmer ju alldeles utmärkt! ;)

2006-07-12 @ 08:33:39
URL: http://makemyday.webblogg.se
Postat av: Debbie

Jag uppfattar dig som cool! Du är ju duktig på mycket :D Kul! Nu vet man mer :) Nej, uppge inte ditt efternamn. Jag har redan fått weirdos på min mail nu efter att ha den ute. Men samtidigt får man ju mail från sötingar också så man vet ju inte riktigt hur man ska göra. Men sjuhusfysiker, det lät verkligen annorlunda! Riktigt coolt ju :D Lycka till med allt! Och välkommen till Stockholm när du väl hamnar här :) hihi..

2006-07-12 @ 11:49:34
URL: http://dendardebbie.blogg.se
Postat av: sepideh

kul, näe men det verkar som du är en bra person som jag skulle vilja sitta och ta en drink med oc diskutera.. haha.

2006-07-12 @ 13:19:47
Postat av: Tesan

Debbie: Oj, tack ska du ha! :) Ja, det finns mycket skumt folk, man får vara på sin vakt lite... Vi ses i Stockholm om några år då! :)

sepideh: Va kul, då får vi ta och göra det någon gång ju! ;)

2006-07-14 @ 10:25:18
URL: http://makemyday.webblogg.se
Postat av: Annika

Kul att veta lite mer om dig och vad du pysslar med. Du verkar vara en ambitiös tjej. Jag har ju pluggat själv så jag vet vad som krävs och sen ha 2 jobb på det! Du kommer alldeles säkert att gå långt. Bränn inte ut dig på vägen bara.

2006-07-19 @ 21:28:39
URL: http://www.pysselbloggen.blogg.se
Postat av: Tesan

Annika: Tack, vad snäll du är! :) Ja, det blir lite jobbigt ibland, men i värsta fall får jag sluta och ta lån istället... Fast M jobbar på samma jobb, så då är det inte så himla jobbigt att sticka dit varannan helg. Hade varit värre om han varit hemma och ledig!
Vad har du pluggat för något då? *nyfiken*

2006-07-19 @ 21:54:57
URL: http://makemyday.webblogg.se
Postat av: Annika

Näe, det e klart det underlättar lite :)
Jag pluggade till Projektingenjör 120p. Jobbade inte en sekund tyckte det var jobbigt nog som det var. Idag skulle jag aldrig mer plugga, men är oerhört glad att jag gjort det (å det var superkul när man var "inne" i det). Jobbade och städade innan å det ville jag verkligen inte göra resten av mitt liv. Så nu e jag så glad att ha pluggat å skaffat mig ett "riktigt" jobb ;) Inget fel på att städa, men inget jag ville fortsätta med. Ville göra nått som jag tyckte var roligare. Skulle iofs kunnat tänka mig att jobba med design åxå ;)

2006-07-19 @ 22:08:50
URL: http://www.pysselbloggen.blogg.se
Postat av: Tesan

Annika: Det är bra att ha jobbat med sånt man verkligen inte vill göra i resten av sitt liv tror jag. Det är ju det jag gör nu, och varje gång det är jobbigt i skolan kan jag tänka -det är antingen det här, eller stå på det där jobbet i resten av ditt liv! Förstår att du inte vill plugga mer, tror att jag med kommer känna så sen... Men Projektingenjör låter ju kul!
Design hade jag också tyckt var roligt, men det förblir nog en dröm hos mig! :)

2006-07-21 @ 10:05:12
URL: http://makemyday.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback