Bra och dåliga nyheter

Vad jag hoppas att ni tycker är en bra nyhet är att jag ska fixa internet i min lägenhet i Lund, så då kommer jag kunna fortsätta blogga därifrån. Internet är ju snor-billigt i Lund! (appropå snor i föregående inlägg ;) 98:- i månaden för 100 mbit, det är ju inget att disskutera!

Den dåliga nyheten är att lasern på min dator krånglar och måste kalibreras, dvs att jag måste lämna in den på service vilket tar några veckor. Så håll ut, jag kommer komma igång igen så småningom! :)  Men datorn ska inte lämnas in förän nästa vecka så nåt inlägg till hinner jag nog med, och sen ska jag nog kunna fixa till något från M:s dator med... :)


Tänkte hur som helst visa upp mina nyförvärv från Mac! :) Den lila heter Beautiful Iris Veluxe pearl och är lite lätt skimmrig, och den aprikos-aktiga heter Motif Frost och skiftar i rosa-aprikos-gult. Den sistnämnda är riktigt snygg att blanda med andra färger, när man gör en tvådelad skugga eller så...
Bilder på make med skuggorna kommer givetvis! :)

64954-167
Den här underbara koftan från Indiska hittade jag när jag sprang runt på NOVA häromdagen. Blev kär direkt! Mjuk och skön i lammull-angora-polyester-blandning! Kostade dessutom bara 329:- Börjar gilla Indiskas kläder mer och mer faktiskt... :)

So long! ♥


Kommentarer
Postat av: Catarina

Angående namn på Mac-skuggor, veluxe pearl, frost, velvet, satin, matte etc som står efter namnet på skuggan motsvarar den finish som skuggan har. De olika finisharna skiljer sig ganska markant åt, de allra flesta tenderar att efter ett tags mac-missbruk hitta just sin favorit ;)

Själv är jag en sucker för veluxe pearls, lustre är den finish jag gillar minst, men även velvets kan vara ganska knepiga att jobba med.

Kanske visst du redan detta, men jag kunde inte låta bli att kommentera då jag e lite petig när det gäller M.A.C ;)

Kul att läsa en svensk blogg om mac btw, finns alldeles för få.

Postat av: Gilraen

fina ögonskuggor! :D Töligt att din dator måste lämnas in på reperation...

2006-09-18 @ 08:25:50
URL: http://gilraen.blogsome.com
Postat av: Käthe

Vilken supersnygg kofta!!

2006-09-18 @ 13:24:40
URL: http://kathe.blogg.se
Postat av: Tesan

Catarina: Jo, jag visste faktiskt det, men det är bra att du påpekar det ändå ;) Jag skriver ut det för att de som är lite insatta (som du;) lättare ska få sig en bild av hur skuggan ser ut...
Du får gärna vara petig, jag tycker bara att det är roligt! ;)

Själv vet jag inte riktigt vilken typ jag gillar bäst... Har inte testat alla heller iofs. Men frost har jag ett par av, och de gillar jag mycket!

Håller med om att det finns alldeles för lite att läsa om mac...! Hade gärna fått lite fler tips! :)

Gilraen: De är ännu finare på, ska du veta... ;) Jaa, suger verkligen att behöva lämna in datorn... Hatar när saker och ting krånglar!

Käthe: Tack! Och den är verkligen hur skön som helst! Blir nog en favorit i höst den med... ;)

2006-09-18 @ 16:39:12
URL: http://makemyday.webblogg.se
Postat av: Annika

Supersnygga...nu väcker du mitt ha-begär igen ;)

2006-09-18 @ 18:10:37
URL: http://www.pysselbloggen.blogg.se
Postat av: Anonym

Jättefint. Enkelt väldigt kvinnligt.

2006-09-19 @ 02:33:40
Postat av: Elizabet

Riktit nice:)

2006-09-19 @ 07:18:17
URL: http://Elizabet.blogg.se
Postat av: Catarina

Hmm märkligt, skrev inte jag ett inlägg med länkar här igår? *förvirrad*

2006-09-19 @ 10:32:18
URL: http://monarda.webblogg.se
Postat av: adeline

Riktigt söt kofta!

2006-09-19 @ 19:28:25
URL: http://adeline.blogg.se
Postat av: Johanna

Jag gillar din kofta också! Ser mysig ut, och visst har Indiska fått in massa snyggt! Och nya ögonskuggor, härligt ;). Kramis! Och skönt att höra att du kommer fortsätta blogga :)

2006-09-20 @ 10:08:20
URL: http://www.modeskytt.webblogg.se
Postat av: J

söt kofta!
: )

2006-09-21 @ 13:56:32
URL: http://sibaritaz.blogg.se
Postat av: frida

hej vännen!
Jättefin kofta! är oxå sugen på nya ögonfärger från MAC, de e ju hur bra som helst.
en tripp ner till lund snart?
ses till helgen =0)
massa kramar

2006-09-21 @ 20:58:20
Postat av: Tesan

Annika: haha.. ja, det är farligt med mac-skuggor! :)

Anonym: Tack! :)

Elizabet: Tack tack! ;)

Catarina: Jag har inte sett något mer än det som ligger först i detta inlägg... Så jag har inte tagit bort något iaf! :)

adeline: Javisst är den! Har redan haft den flera gånger! :)

Johanna: Ja, indiska chockar mig varje gång jag går in där! Riktigt bra priser också, sånt är ju alltid kul! :) Och ögonskuggor ja, det är alltid härligt! ;)

J: Kul att du gillar den! :) Typiskt att det är så varmt nu, så man inte kan använda den när man vill... ;)

frida: Nämen hej gumman! :) Alltid kul när du lämnar avtryck efter dina små smyg-besök! :) Om du vill kan jag byta nån av mina mac-skuggor mot din lilla palett... ;) Och du måste absolut komma ner till Lund och hälsa på mig snart! Kram!

2006-09-24 @ 22:31:00
URL: http://makemyday.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback