Easy-peasy



Nu har jag testat Easylooken som jag fick av Johanna! I lördags var det utgång och det var ju ett perfekt tillfälle för Smokey Eyes...

Först var det foundation, som var lätt att applicera med fingrarna och gav ett snyggt resultat. Sen lite concealer under ögonen och runt näsvingarna, som även den var bra. Men när det var dags för ögonskuggan -en mörk skugga som såg väldigt snygg ut- gick det utför. Den var snygg på också, men kvaliten var tyvärr under all kritik! (för att uttrycka mig milt!) Redan innan jag fått på mig mascaran hade den lagt sig i alla småveck på ögonlocken, trots att jag grundat med foundation som primer (som det står ska utgöra 'den perfekta basen för ögonskuggan'). Tre gånger rättade jag till ögonskuggan innan jag gav upp och la en från Makeupstore i liknande färg! I övrigt var sen highlightern och rouget kanon. Läppglanset var helt klart det bästa, med snygg färg och perfekt konsistens!

(Jag har även lagt till lite svart kajal innanför undre fransraden som inte fanns med i förpackningen.)

Mitt samlade betyg för EasyLooks är därför inte helt lätt att sätta, då ögonskuggan tyvärr drar ner betyget. Men eftersom alla andra saker var jättebra får den 3,5 av 5! Och jag kan tänka mig att köpa en igen om jag ska iväg och inte kan släpa med hela sminkväskan.

Jag rekommenderar dock alla som ska testa att ta med sig en annan ögonskugga -man måste ju ändå släpa med sig mascaran... ;)


Kommentarer
Postat av: Gilraen

Hm, den låter ju helt okej eller ska vi säga bra.;) Jag har nämligen hört från en hel del att den ska vara totalkass. :/

Postat av: Tesan

Gilraen: Jasså? Det är klart att vanlig makeup kan vara ett strå vassare, men man får ju ta det för vad det är. Fast det är ju klart en smaksak som allt annat! :)

2006-11-20 @ 18:24:19
URL: http://makemyday.webblogg.se
Postat av: Anonym

Synd :( Jag som var så sugen på att köpa en sån.

2006-11-21 @ 09:36:17
Postat av: sara

foundation ser ut att vara så märklig färg i förpackningen tycker jag, men ser ju väldigt fin ut på dig. tycker att 89 är snäppet för dyrt för något sådant, som man ändå måste ha mascara o kanske kajal om ögonskugga om du säger så.. nej inget för mig!

2006-11-21 @ 18:09:23
URL: http://piruett.blogg.se
Postat av: Tesan

Anonym: Men de är inte värdelösa! ;)

sara: Ja, den såg lite skum ut, men blev riktigt bra på faktiskt. Tycker också att 89:- är lite i saftigaste laget, men jag kan som sagt tänka mig att köpa det om jag ska iväg och bara får ha liten väska ;) Men annars är det inget jag kommer satsa på heller...

2006-11-21 @ 18:11:57
URL: http://makemyday.webblogg.se
Postat av: mikaela

vilka stora o fina ögon du har!

2006-11-21 @ 19:32:56
URL: http://mikaelab.blogg.se
Postat av: Tesan

mikaela: Oj, tack ska du ha! :)

2006-11-22 @ 21:01:32
URL: http://makemyday.webblogg.se
Postat av: Fanny

jag prövade silver nights o de ögonskuggorna satt jättebra faktiskt. men de kanske är olika. de räcker ju länge så 89 kr tycker jag är billigt

2006-12-09 @ 16:17:17
Postat av: Tesan

Fanny: Jaså? Då ska jag prova den nästa gång! :)

2006-12-11 @ 17:30:13
URL: http://makemyday.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback