Ögonskugge-test!

Ovetenskapligt sminktest!
Före / Efter

Man får vad man betalar för, visst är det så. Ju dyrare desto bättre. Eller?
Jag ligger ju inne på ett antal ögonskuggor :) både billiga och dyra. Och jag vet att vissa av dem sitter bättre än andra, men någon större koll på det hela har jag inte. Jag bestämde mig därför för att göra ett, något ovetenskapligt, test! Jag valde ut ett antal av mina skuggor, väl reprsenterade av diverse märken, och målade dem på ovansidan av handen (se ovan) klockan 06.30. Under hade jag applicerat Make up stores eye primer för att de skulle fästa bättre. Skuggorna fick sedan hänga med under dagen, i skolan och tillsist under mitt spinningpass! Hur pass pålitligt detta test är får var och en avgöra... :)
 
Dessa skuggor deltog i testet: (ordning som på bilden)
L´oréal - ColorAppeal nr.32
Dior - 5 couleurs nr.705
Sephora - All over color n.042
Lancome - Color Focus nr.131
Make up store - Eyedust “empire”
Mac - “swish frost”
Isadora - Gleaming eyeshadow wet and dry nr.80
Isadora - Eyeshadow quartet “gold”
Gosh - Duet eyeshadow “D.62”
The body shop  - Eyeshimmer nr.07
 
Jag måste säga att jag blev väldigt imponerad över hur bra samtliga faktiskt var! Fram till spinningpasset satt alla fortfarande bra, och hade endast tappat lite i färgstyrka, vissa dock mer än andra. Men efter träningen var det några som hade gett upp. Jag var noga med att tänka på att de mörka naturligtvis skulle synas mer än de ljusa även om de tappat mer i färg. Här är mitt utlåtande…
 
Resultat:
L´oréal - ColorAppeal                                                 Ok!
Dior - 5 couleurs                                                       Riktigt bra!
Sephora - All over color                                             Riktigt bra!
Lancome - Color Focus                                                 Bra.
Make up store - Eyedust                                      Ok.
Mac -                                                 Riktigt bra!
Isadora - Gleaming eyeshadow              Ok. (sämst)
Isadora - Eyeshadow quartet                                Ok. (sämst)
Gosh - Duet eyeshadow                                   Bra!
The body shop  - Eyeshimmer                                 Riktigt bra!
 
Inte helt oväntat var Isadoras skuggor sämst. Jag vill dock poängtera att för det priset tycker jag ändå att de är bra. Jag har massa skuggor från Isadora! L´oréals är också helt okej i förhållande till sitt pris. Mest besviken blev jag dock på Make up stores som tidigt började bli grådaskig (istället för mörklila). Lancome är jag inte heller helt nöjd med, då jag använt den på ögonen har den även lätt att lägga sig i ”rynkorna”. Mac, Dior och Sephora höll vad de lovade och satt okej även efter mitt svettande :) Mest positivt förvånad är jag dock över The body shops shimmer. Det såg nästan likadant ut då jag tvättade av skuggorna som när jag satte på dem!
Om jag måste kora en förlorare blir det därför Make up store, som inte var tillräckligt bra för sitt pris. Vinnare blir The body shop som på samma sätt var väldigt bra för sitt pris!



Kommentarer
Postat av: MakeUpYourMind

Haha vilket roligt test! Ja jag är faktiskt besviken på MUS, överlag. För att deras skuggor är inte lika billiga som de från Isadora tex. Tycker själv också att de inte sitter bra. Är nöjdast med mina skuggor från Chanel faktiskt.

Postat av: Tesan

MakeUpYourMind: Tack:) Har inga andra skuggor från dem faktiskt men då ska jag nog hålla det så om du oxå tycker de är dåliga. Har inga från Chanel heller, men dom ska jag nog ta och kolla upp... :)

2006-04-25 @ 19:22:39
URL: http://makemyday.webblogg.se
Postat av: Mimo

I många fall får man vad man betalar för (när man inte kommer upp till en nivå av Diorkläder för då är det bara märket som kostar)

2006-04-26 @ 11:57:12
URL: http://mimostyle.webblogg.se
Postat av: Johanna

Kul test!! :)

2006-04-26 @ 13:13:08
URL: http://slosa-in-the-city.blogspot.com
Postat av: Estelle

Kul test!

2006-04-26 @ 19:29:43
URL: http://estelles.blogg.se/
Postat av: Tesan

Mimo: Ja, oftast är det ju så.. till en viss gräns iaf.

Johanna och Estelle: Tack, tack! Undrar bara vad alla som såg mig med min snygga hand den dagen tänkte... (psykfall kanske:)

2006-04-26 @ 22:05:30
URL: http://makemyday.webblogg.se
Postat av: frida

haha, vad sa folk som såg din färgglada hand? =)

2006-04-27 @ 01:15:44
URL: http://fridaemelie.blogg.se
Postat av: christine

Haha, brukar också göra så... och med ögonpennor! Lancomes penna gick knappt bort på en dag =)
Tycker också Isa Doras ögonskuggor håller okej, för att vara IsaDora(med tanke på att reklamen är skitfattig och får en att verkligen inte vilja köpa deras produkter...)

2006-04-27 @ 08:40:14
URL: http://chrisse.blogg.se/
Postat av: Tesan

frida: "VAD har du gjort på handen???" Fast de flesta vågade inte säga något utan tittade bara konstigt på handen och sen på mig.. haha. Jag tänkte att om dom inte vågar fråga, så tänker jag inte säga nåt heller! Så de trodde säkert jag va knäpp.. :)

2006-04-27 @ 20:06:40
URL: http://makemyday.webblogg.se
Postat av: Makeupmaniac

Haha, precis som jag brukar göra! :-D Provar läppstift/skugga på handen, sitter den kvar på kvällen är den bra...hihi. Just nu sitter jag med en läppstiftsrand från ett clinique-läppstift på vänster hand...

2006-05-23 @ 11:13:10
URL: http://makeupmaniac.webblogg.se/
Postat av: Tesan

Makeupmaniac: Första gången jag gjorde det faktiskt, men det funkade ju rätt bra! Får nog fortsätta med det och göra som du. Fast kanske bara en eller två åt gången i så fall... :)

2006-05-23 @ 22:41:38
URL: http://makemyday.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback