I Malmö...

I malmö...

Igår var jag och hälsade på en kompis som numera bor i
Malmö. För tillfället har de en lägenhet nästan i centrum, men i augusti ska de flytta ut till Västra hamnen, där byggnaden på bilden finns. Det är dock inte i den som de ska bo, utan i en lägenhet ca 200 meter därifrån. Vi var ute och gick där runtomkring och vilket härligt ställe! Massa jättefina hus, som alla ser olika ut och har superfina solterasser och balkonger! Det kommer ta henne ungefär 30 sekunder att gå ner till havet från sin lägenhet. Och där nere är det fullt med bänkar och gräsplättar och små bryggor och..... Jag blev helt kär! Verkligen ett jätte mysigt ställe!
Där fanns även en liten butik vi var inne och kikade i, från danska designern Ilse Jacobsen. Och jag blev kär pånytt. Fast i en väska denna gången... :) Brunsvart skinnväska med stora kontiga spännen. Var inte speciellt dyr heller, 1549:-. Synd att det var igår och inte idag jag var där, för idag hade jag köpt den direkt (löning ni vet)... Måste se om jag kan få tag på den utan att behöva åka ner till Malmö igen.
Det går tyvärr inte att länka till den, men vill ni se den så gå in på hemsidan, välj Collection, Clothes/Accesories, Wintercollection 05. Gå till sista sidan och där är den, längst upp till vänster!

Vad gillar ni mitt bildmontage? :) Skulle ni kunna tänka er att bo längst däruppe?
Jag är kluven...


Kommentarer
Postat av: Johanna

Wow! Jaa...där skulle jag kunna bo. Är höjdrädd, men det lär vara fin utsikt.

Postat av: Johanna

Nu kolla jag väskan också, snygg!

2006-04-25 @ 20:09:58
URL: http://www.modeskytt.webblogg.se
Postat av: Johanna

Jäkla lyllotjej som får bo där!!:) Och 30 sek. till havet-låter underbart!Men du-fixa väskan den var skiiitsnygg!!!Dumma löning som aldrig kommer då den verkligen ska komma...

(Nu är det 2 johannor på din blogg som 2 Tesan på min hehe)

2006-04-25 @ 20:16:52
URL: http://slosa-in-the-city.blogspot.com
Postat av: Tesan

hmm.. vi gör såhär :)

"Modeskytten": Jag är oxå höjdrädd, hade nog tänkt hela tiden på att den skulle blåsa omkull eller nåt sånt orealisiskt! :)

"Slösa..": Ja, jag va inte alls avis! Å jag fattar inte varför man hittar alla snygga saker precis innan lönen...? :)

2006-04-25 @ 21:54:10
URL: http://makemyday.webblogg.se
Postat av: christine

Hihi, ser Torso-huset från mitt fönster :-P Ja, Bo01 är underbart härligt! Om nån som läser detta ska till Malmö i sommar måste ni åka dit och sola o bada. Den stadsdelen börjar blomma ut nu. Lovely!
Kan ju tillägga att om man vill bo i Turning Tors, får man punga ut med ungefär 12 000 i månaden... och uppåt! Jepp, jag har INTE råd iafl =)

2006-04-27 @ 08:35:11
URL: http://chrisse.blogg.se/
Postat av: Tesan

christine: Ja, det är verkligen värt ett besök! Tack för infon, och nä, de 12 000 kan jag oxå göra roligare saker för. (Inte för att jag ens har det i månaden... :)

2006-05-02 @ 14:34:45
URL: http://makemyday.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback