Nya undies!

Nya undies!
Ojojoj... Skulle ju inte shoppa så mycket idag, men kom hem med flera kassar...
En stickad klänning och en kofta från H&M, stickade strumpbyxor, nagellack, tröja från Indiska och massa nya underkläder! Kläderna orkar jag inte fota ikväll men det ska jag göra sen. Men undiesarna kan jag visa iaf!

Det vita setet är från
Triumph, störtskönt och verkligen urgulligt på! BH:n är utan byglar men sitter ändå riktigt bra, kostade 169:-. Tillhörande trosor kostade 129:-.

De andra sakerna är köpta på Cubus. Skulle bara köpa ett par nya sloggi-trosor för de hade 25% rabatt på alla underkläder, men de här sakerna hade de sänkt ytterligare så... :) BH:n är samma som jag köpte i turkost för ett tag sen, som jag verkligen gillar. Har ett par rosa trosor i samma serie så det passar bra! Har kostat 199:- och kostade nu 100:-. De blommiga trosorna är också från sloggi och är egentligen två-i-ett, ett par string och ett par hipsters, kostade nu 50:- istället för 149:-. Och till sist de turkosa hipstertrosorna som är ifrån Triumph 50:- istället för 99:-.

Speciellt nöjd är jag med den vita BH:n... Så skön! :)
Har Ni någon favorit BH att rekommenera?


Naturligt

Naturligt

När det är hett ute tycker jag att det passar bäst med lite mer naturlig make. Så det fick det bli idag!

Krämrouge - Jelly Pong Pong, Jelly Flush
Ögonskugga - Isadora, Gleaming eye shadow nr.80 white silver
Mascara - Max Factor, 2000 calorie black/brown
Läppglans - Biotherm nr.478


Varmt men blåsigt

Varmt men blåsigt
Idag är det lite konstigt väder. Varmt men jätte blåsigt, så då känns det mycket kallare. Något trött på allt blåsande här på västkusten... Hur som helst, idag är jag faktiskt ledig från skolan! *jippie* Så jag är hemma i Halmstad och ska ta en sväng på stan och sen fika med mamsen. Ska bli riktigt härligt! :)

Stretchjeans med slag - Gina Tricot
Vitt ribbat linne - Ellos
Vit farfarströja med stora tryck-knappar - J.Lindeberg
Ring med stor rosa sten - Thomas Sabo

Hoppas Ni också får en trevlig dag!

Inte alls avis...

Inte alls avis...

Jaha.. det här är min kompis ursnygga MAC-palett... *suck*
Jag kan ju inte
sluta tjata om snygga förpackningar, och den här är ju bara sååå snygg! Och ifrån MAC dessutom, kan det bli bättre? Jo, möjligen om den vore min... Locket är mjukt och av skinn-imitation, och inuti är en stor spegel och massa fina ögonskuggor. (Bilden gör som vanligt inte färgerna rättvisa)
Jag är så avundsjuk så jag nästan smäller av...

Bra och dåliga nyheter

Vad jag hoppas att ni tycker är en bra nyhet är att jag ska fixa internet i min lägenhet i Lund, så då kommer jag kunna fortsätta blogga därifrån. Internet är ju snor-billigt i Lund! (appropå snor i föregående inlägg ;) 98:- i månaden för 100 mbit, det är ju inget att disskutera!

Den dåliga nyheten är att lasern på min dator krånglar och måste kalibreras, dvs att jag måste lämna in den på service vilket tar några veckor. Så håll ut, jag kommer komma igång igen så småningom! :)  Men datorn ska inte lämnas in förän nästa vecka så nåt inlägg till hinner jag nog med, och sen ska jag nog kunna fixa till något från M:s dator med... :)


Tänkte hur som helst visa upp mina nyförvärv från Mac! :) Den lila heter Beautiful Iris Veluxe pearl och är lite lätt skimmrig, och den aprikos-aktiga heter Motif Frost och skiftar i rosa-aprikos-gult. Den sistnämnda är riktigt snygg att blanda med andra färger, när man gör en tvådelad skugga eller så...
Bilder på make med skuggorna kommer givetvis! :)

64954-167
Den här underbara koftan från Indiska hittade jag när jag sprang runt på NOVA häromdagen. Blev kär direkt! Mjuk och skön i lammull-angora-polyester-blandning! Kostade dessutom bara 329:- Börjar gilla Indiskas kläder mer och mer faktiskt... :)

So long! ♥


Snor-ko!

64954-168

Såhär ser min bästa vän ut för tillfället! Är så förkyld att jag knappt kan prata... Måste snyta mig en gång i kvarten -minst! Och de här mjuka näsdukarna är ett måste för att jag inte ska se ut som
Rudolf... Har hört att många är förkylda nu, M är också dunderförkyld, kanske något som går...?
Hoppas att Ni har klarat Er... :)


Ny combo-make!

64954-165

Testade en ny variant av tvådelad ögonskugga häromdagen. Hade inte använt de här två färgerna ihop tidigare, men det blev riktigt bra faktiskt. Fast det blir ju allt man gör med Mac:s skuggor iofs... (snacka om att jag är såld på dem... ;) Har köpt två nya färger också faktiskt, men inte fotat dem ännu, men det kommer...

Inre delen av ögat: Ljust blå och guldskimrig skugga. Surreal frost - Mac
Yttre delen av ögat: Rosa skrimrig skugga. Swish frost - Mac


Testade en ny frisyr också när jag ändå höll på... Busenkel! Jag tuperade bara hela håret lätt enda in i hårbotten, extra mycket framme vid luggen. Kammade sedan luggen lätt bakåt och fäste med ett spänne, satte upp resten av håret i tofs, som jag tuperade lite extra den med, och så lite spray på det!

Måste bara bjuda på den här ursnygga bilden på mig som Prussiluskan också! Jag och M gick förbi denna "fotovägg" och var bara tvungen att ta några bilder! :) Jag agerar även Pippi och M var Klang och den där starka farbrorn, vad han nu heter! Hur kul som helst! Snacka om lättroade! ;)

Ha en underbar lördag!



Long time no see

Ojoj vad tiden har gått snabbt...
Har varit nere i Lund och fixat en tenta jag missade eftersom jag var sjuk i slutet på förra terminen. Tenta + munta i matematik = det tråkigaste jag gjort. Men nu är det avklarat iaf! :) Sen blev det en lite hastig, oplanerad semester innan skolan började igen.
Inget internet har jag haft tillgång till heller, så därav min långa frånvaro.

Nu sitter jag i skolan och skriver, har inget internet i "lunda-lägenheten" heller. Så inlägg här blir inte det lättaste. Jag ska försöka hålla igång bloggandet, men i värsta fall får jag nog lägga ner... :(
Har fått världens sämsta schema också...

Nog klagat. På min lilla "semster" bestämde jag mig för att investera i riktigt bra rengöring (jag
tycker ju att det är så roligt ;p ). Det här kittet fick man köpa till paketpris plus att man fick massa test-grejer på köpet, så det fick det bli! Har använt det några dagar nu och det känns väldigt bra faktiskt. De riktiga resultaten dröjer väl iofs...

Sprang på den här nya mascaran också, men köpte ej. Undrar om den är ännu bättre än sin företrädare? I så fall är den ju grym! :) Måste prova den nästa gång jag behöver en ny...