Äntligen påsklov! (eller?)

Så var det äntligen påsklov då, eller imorgon i alla fall, har jobbat hela helgen... Ska bli så skönt! Och eftersom pojkvännen oxå är ledig ett par extra dagar passar vi på att åka till Stockholm och hälsa på hans föräldrar och syster. I vanliga fall åker vi upp över en helg och det går ju så himla snabbt! Ska bli riktigt kul, hur som helst. Sist vi va uppe åkte vi långfärsskridskor (kul, men jobbigt!) och nu ska vi åka och klättra på nåt ställe... Så blir det som vanligt massa god mat och vin på kvällarna oxå, så mysigt! Pojkvännens syster fick en Libanesisk kokbok av mig i födelsedagspresent, så hon har lovat att bjuda på nåt ur den...
Självklart ska jag oxå hinna med att shoppa, shoppa, shoppa! :)

Nu till det tråkiga dock... Innan jag åka till Stockholm har jag bestämt mig för att jag måste göra vissa saker:

- Rensa garderoben! Inget nytt får komma in förän allt gammalt åkt ut!
- Tvätta! Har högar av tvätt eftersom jag inte orkat innan, jag är nämligen tvättansvarig medan pojkvännen är dammsugningsansvarig :)
- Räkna ikapp i skolan! Missade ju lite när jag va sjuk nu i veckan...
- Fixa vårt nya soffbord! Vi har fått en glasskiva och pappa har gjort rostfria ben, vilket ska sättas ihop. Har stått bakom soffan jag vet inte hur länge nu...
- Göra klart albumet till pojkvännens lillebror! Min 20-års present till honom var nämligen ett album jag fixat med massa bilder från hans student. Men han fick inte ta hem det eftersom det inte va färdigt.
- Träna!
- Nåt mer säkert som jag glömt bort nu...!

Imorgon kl. 9 sätter jag igång med tvätten...


Kommentarer
Postat av: johanna

Härligt med lov! :) Jag har också precis gjort massa jobbiga saker som man skjutit upp länge nog :) Känslan efteråt är kanon, sen kan man ju unna sig en härlig ledighet!Ha´t så kul i Sthlm!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback