Tipsigt!

"Man ska inte vara rädd för att använda färg i sin makeup. Och glöm alla regler och tabun du hört om tidigare, att makeupen ska ta upp ögats färg eller liknande. Det är bara trams. Bryt mot de här reglerna och låt ditt humör styra i stället. Välj makeupen med ögat. Gillar du en färg så använd den" -Eddie Funkhouser

Kunde inte ha sagt det bättre själv! Jag älskar ögonskuggor i alla dess färger (har någon missat det vid det här laget? :) och tycker inte heller att det spelar någon roll vilken färg man har. Trivs man i färgen och har lagt den snyggt så passar man i vad som helst!

Fler sminktips från Eddie Funkhouser:
"*Satsa mycket på basen. En bra foundation är a och o innan du börjar med makeupen.
*Grunda med en ögonprimer eller en lätt concealer under ögonskuggan så fäster den bättre.
*Definiera ögongloben med en mörkare hudfärgad skugga så att du ser ögats konturer bättre.
*Har du brett mellan ögonen så lägg en mörkare färg i den inre ögonvrån.
*Använd svart mascara som grund och dutta på färgad mascara på franstopparna.
*
Har du tätt mellan ögonen, lägg en ljus skugga i inre ögonvrån och en mörkare i yttre."



Kommentarer
Postat av: Petra

åh, smarta tips!

Postat av: Johanna

Jag älskar ögonskuggor jag med! Alla färger ja =).
Bra bas ja e viktigt, så att det sitter läänge.

2006-05-24 @ 18:03:10
URL: http://www.modeskytt.webblogg.se
Postat av: Tesan

Petra: Ja, tyckte oxå de var bra. Mycket vet man ju sedan innan, men tips är ändå alltid kul tycker jag! :)

Johanna: Precis! Mer färg åt folket! ;)

2006-05-24 @ 18:42:04
URL: http://makemyday.webblogg.se
Postat av: Maria

Hej!
Kul att du hittade inlägget av Eddie Funkhouser! ((: Jag är liksom du en smink junkie och går i gång både på snygga förpackningar och bra och smart make up. Har du testat Eddie Funkhouser's produkter? De är helt överlägset smarta och fantastiskt bra och dessutom super snygga förpackningar. Jag är i himlen. De kan bara köpas via internet så man är rätt unik med dem oxå och de är inte svindyra, men visst kostar de. Jag kan varmt rekommendera hans produkter! Kolla in t ex hans creme eyeliner. Oslagbar! Risken är dock att du inte vill ha något annat sen....! Vill du ha hjälp att komma åt hans produkter så kan jag hjälpa dig. Jag kör sminkpartyn för mina kompisar med hans produkter. De är bara för bra för att man inte ska dela med sig.

Ha det bra!
//Maria
ps. vilka fantastiska ögonfransar du har!!! to die for.

2006-10-25 @ 12:47:39
Postat av: Tesan

Hej! Har faktiskt aldrig testat hans produkter, men det låter ju spännande! :) Du får gärna tipsa om ställen där jag kan hitta hans grejer så ska jag absolut ta mig en titt! Tack så jätte mycket för tipset! :)
Ha det bra du också! :)
Och tack, förresten! ;)

2006-10-25 @ 16:12:40
URL: http://makemyday.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback