Läppglans

När jag va yngre var jag lypsyl-beroende. Jag hade ett lypsyl i varje jackficka, ett i skåpet i skolan, ett i pennskrinet, ett vid sängen osv... Om jag inte hade lypsyl på läpparna at all times så började de göra ont och spricka nästan omedelbart. Då kunde jag sitta en hel lektion eller ett helt tv:program och bara köra lypsylet runt runt på läpparna (mina kompisar tyckte, inte helt omotiverat, att jag var knäpp).
Jag insåg dock inte mitt problem (nu låter jag som en alkis eller nåt:) förän jag följde med mamma och hennes vänninor på en sminkkurs. Kursledaren skulle visa mig hur man la en läppenna och sa innan hon hunnit börja:
-Jaha, här har vi en lypsyl-beroende, inte sant!
Jag fick ett special-läppbalsam som jag succesivt skulle kunna trappa ner på, och fick stränga order om att inte använda mina gamla lypsyl mer.
Idag är jag fri från mitt beroende (hihi), men jag älskar fortfarande känslan av "gojs" på läpparna!

Här listar jag därför mina bästa läppglans:
1. Dior Addict- Ultra gloss
2. Dessert Beauty- Deliciously kissable plumping lip candy
3. Elizabeth Arden- Double Intrigue Lipcolor
4. Britney Spears- Curious (kan man få tag på bara glosset tro?)
5. Estee Lauder- Pure color gloss
6. Maybelline- Shiny Licious fruity gloss

Två gloss som fått mycket uppmärksamhet men som jag har blivit besviken på är de här två. Jag gillar inte när glossen blir för klistriga...

Kommentarer
Postat av: Andrea

Jag är också en lipsylmissbrukare.Är det inte bra för läpparna? men jag börjar faktikst trappa ner :P

Ha en bra dag!

Postat av: Tesan

Andrea: Nej, det är inte alls bra. Dom lipsylen lägger sig bara som en hinna på läpparna och efter ett tag försvinner därför läpparnas "eget" skydd. Det är därför man inte klarar sig utom dem efter ett tag...
Jag rekommenderar dig att köpa "special-läppbalsamet" ovan. Det är betydligt dyrare, men å andra sidan håller det mycket längre. Jag har mina i ca 2 år innan de tar slut...
Hoppas att du oxå tar dig ur ditt beroende.. hihi:)

2006-05-08 @ 12:19:46
URL: http://makemyday.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback