Budget vs. Lyx

Budget vs. Lyx

För ett tag sen bad jag om
mascaratips, och bland alla tips jag fick fanns dessa två.
Max Factor 2000 calorie   och
Helena Rubenstein Lash Queen
Jag använder mest svart mascara så lyxvarianten är därför i svart medan budget varianten är i mörkbrun. Fast det är ingen större skillnad på färgerna tycker jag. Men det finns dock andra skillnder på de båda:

2000 calorie: Mycket bra budgetmascara, och jag blev positivt förvånad av den! Brukar nästan aldrig köra på budget vad gäller mascara då jag haft så fruktansvärt dåliga erfarenheter... fransarna blir ofta stela och den smular sig under dagen. Men det har jag inte varit med om, på samma sätt, med denna. Förvisso blir inte fransarna lika naturligt mjuka som med en dyrare mascara, men ändå helt okej! Den sitter oxå helt okej. Den får minus för att den lätt sätter sig under ögat om man svettats mycket eller tagit en liten tupplur. Och trots bra makeup-remover får man gnugga bort den...

Lash queen: Helt klart en av de bättre mascarorna jag använt, fransarna blir långa och får fin volym utan att de kladdar ihop. Fransarna är nästan lika mjuka och fina som när man inte har nåt smink alls, precis som man förväntar sig av en dyr mascara. Borsten är helt okej och den sitter hur bra som helst. Rinner inte så fort man får vatten/svett i ögonen men är ändå lätt att ta bort när man vill det. Tyvärr tycker jag dock inte att den når riktigt upp till min favorit Diorshow... som både har bättre borste och är lättare att få snyggt. Men det är väl personligt antar jag. Den här mascaran är oxå lite dyrare än övriga "lyx-mascaror", iofs bara runt 30-40:- dyrare, men jag tycker ändå inte att de kronorna är motiverade. Mascaran är jättebra, men inte märkvärdigt bättre än någon annan i den prisklassen..

Slutligen:
2000 calorie är en bra budget mascara som jag kan rekommendera varmt om man inte vill spendera en massa pengar. Men den är inget revolutionerande...
Lash queen är en väldigt bra mascara och jag gillar den mycket. Men inte så mycket att jag kommer köpa en ny när den tar slut.
Personligen hade jag dock alla gånger valt en lyx-mascara över en budget...

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh, bra tips!

Postat av: Johanna

Jag har provat en annan Helena Rubenstein mascara som var bra! Men nästa jag vill prova är Dior show..

2006-05-17 @ 17:33:11
URL: http://www.modeskytt.webblogg.se
Postat av: Tesan

Johanna: Vilken var det då? Diorshowen är riktigt bra! I ♥ Dior! :)

2006-05-17 @ 23:04:44
URL: http://makemyday.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback