Allas vårt Apotek!

Jag blir mer och mer allergisk för varje år känns det som.. Det är inte så farligt egentligen, men den här helgen har det ju varit pollen-yra! Ögonkli och rinnande näsa avstår jag gärna ifrån, därför blir det en tur till apoteket idag..
Detta ska inhandlas:
Ögondroppar, annars skulle jag klia ut ögonen på mig själv! 
Näsdroppar, rinnande näsa är aldrig trevligt!
Sen blir det även ett paket sånahär, så jag kan ta mig igenom den kommande veckan. (en gång i månaden blir jag ipren-monster och stoppar i mig ett halvt paket...)
Världens bästa bakfylle-botemedel behövs oxå fyllas på, antalet bakfylledagar är ju proportionellt mot antalet soldagar... :)
Sen hade M. sett nåt munsårsplåster, som man kan ha istället för salva, på nån reklam. Får se om jag hittar det, det verkar ju bra. Fast jag har aldrig haft munsår så jag vet inte...

När det ändå är apotek-snack måste jag tipsa om den här krämen. Superbra som ansiktskräm. Alla hudläkare på KS använder den och är tydligen lena som barnrumpor i ansiktena. Innehåller visst nån bra ingrediens. Billigt oxå! 54 pix för 100g. Vilken annan asiktskräm får man för det...?

Hur löser ni pollen-yran? Några tips?


Kommentarer
Postat av: Jessica aka Sol

Oj, vad jag känner igen mig. Min allergi är i år värre än någonsin. Nästa år är det vaccinationsspruta som gäller!

2006-05-08 @ 15:52:30
Postat av: hannahsthlm

Tycker du resorb hjälper? har försökt ta det men inte märkt nån skillnad..ska man ta det på natten eller när man vaknar?=)

Postat av: Liv

Jag säger bara gud ske pris för Rhinocort aqua, eller hur det stavas..jag höll på att nysa sönder mig själv imorse och fick snabbila till apoteket och köpa mer, och nu har det släppt. Dock blir jag heldarrig och speedad för jag går på astmaspray samtidigt som antihistaminerna..nåja, man får väl se det som att man får mkt gjort iallafall ;)
Pollensäsongen är snart över...

2006-05-08 @ 18:58:09
URL: http://www.supergirl.webblogg.se
Postat av: Liv

Tack för tipset om Resorb! Kan vara bra att ha till hands när äldsten är magsjuk, vätskeersättningen går det sådär med =/

2006-05-08 @ 19:00:06
URL: http://www.supergirl.webblogg.se
Postat av: Frida

Jag har mått dåligt hela dagen! :( FY för pollen.

2006-05-08 @ 19:11:07
URL: http://fridavarld.blogg.se
Postat av: Tesan

Jessica aka Sol: Ja just, dom är man tvungen att ta innan allt sätter igång. Kanske ska fundera på det till nästa vår.. :)

hannahsthlm: Ja, jag tycker att det hjälper. Jag tar en eller två tabletter innan jag går och lägger mig och dricker 2 stora glas vatten direkt efter, så det finns något att "binda"...

Liv: haha... jamen då blir det ju nåt positivt oxå iaf! Att du får massa gjort... ;)

Frida: Ja usch! Det e så trist!

2006-05-08 @ 19:45:47
URL: http://makemyday.webblogg.se
Postat av: Maria

Hmm, jag ska testa resorb då, den här veckan blir nämligen aningen hård på alkoholfronten!

2006-05-08 @ 20:17:34
URL: http://maria.blogg.se
Postat av: Johanna

Den krämen har jag inte sett. Tack för tipset!
Pollen ja, jag började få allergi förra året. Innan dess ingenting!
Ögondroppar från lomudal är bra tyker jag, nu såg jag att man kunde köpa dom receptfritt. Sen näs spary och Kestine tabletter är bra!

2006-05-09 @ 10:00:31
URL: http://www.modeskytt.webblogg.se
Postat av: Tesan

Maria: Haha.. jasså! Jag tycker dom e jättebra iaf! Och du, ha så kul i veckan! :)

Johanna: Ja, den kan jag verkligen rekommendera! Jag köpte ögondropparna från Lomudal faktiskt, dom va billigare... :) Tyckte oxå de var bra!

2006-05-09 @ 15:25:11
URL: http://makemyday.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback