Dagens make

Dagens make

Testade vaselin på ögonlocken efter tips av
Jemma Kidd... Ser lite väl glansigt ut på bilderna, men det blev helt okej. Fast jag tror nog jag tog lite för mycket först för efter en stund började det "glida ner" på sidan av ögonen.. Kanske inte va så bra idé att ha ögonskugga under heller, den blev lite smetig!

Foundation - Lumene
Puder - Borstade lite i.d. foundation över..
Bronzer - i.d.
Rouge - Gucci
Skugga - Isadora Eye shadow quartet nr.26 Golden Rainbow (den gula)
Highlighter - Klöver vaselin
Mascara - Diorshow

Kommentarer
Postat av: Jasmin

Enligt den länken du hadde står det att vaselinet skal användas på "eye-lashes". Är inte det ögonfransarna då? Btw, jag har en grej från make up store som ger sån effekt med glansiga ögonlock... men skuggan fastnar ändå som en klump efter en tid :(

2006-04-08 @ 13:53:38
Postat av: Jessi

Vart köper man lumene smink?

Postat av: Tesan

Jasmin: Haha.. det har du ju självklart helt rätt i! Vet inte hur jag kunde läsa så fel.. Kanske därför det inte gick så bra! :)

Jessi: Lumene kan du köpa på Kicks och Åhlens. Bra grejer till bra pris tycker jag!

2006-04-09 @ 18:07:37
URL: http://makemyday.webblogg.se
Postat av: Vintage*Jessica

Snyggt vart det ta mindra nästa gång :)

sen kan man sova med vaselin på ögonfransarna/ brynen för att Hindra att dom ej ska bli torra / spröda :)

Lycka till

Snygga bryn har du med :)

2006-04-10 @ 10:59:21
URL: http://www.bambii.blogg.se
Postat av: Tesan

Vintage*Jessica:
Tack! Ja, nästa gång ska jag applicera med måtta!
Tack för tipset oxå, det ska testas!

2006-04-10 @ 22:03:47
URL: http://makemyday.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback