Blad eller löv?

Hjälp vad dålig jag är på att blogga under mina jobb helger! Men man kommer hem vid fem halv sex och känner sig rätt mör. Så ska man fixa mat, plugga lite, duscha och sånt. Och sen vill man ju gärna hinna med lite mys med pojkvännen oxå... Svårt att klämma in bloggning. Men jag lovar att jag ska skärpa mig!

I helgen har jag gått och funderat lite på en diskussion jag hade med mina klasskompisar i skolan i fredags.
-Vad är det egentligen för skillnad på ett blad och ett löv?
Jag hade en teori om att blad är när de sitter på träden och löv är när de trillat ner. Fast man säger ju asplöv även när de sitter på träden...
En annan teori var att löv är stora och blad är små. Och en ytterligare var att blad är de i början av sina "liv" och när de blir gamla blir de löv. Vi fysiker är inte så bra på biologi som ni säkert förstår... :)
Vi kom i alla fall inte på någon lösning på "problemet" och övervägde att maila till Rix´s Våga fråga! Och med tanke på att jag inte riktigt lyckats skaka loss den här dumma grejen ur mitt huvud, funderar jag starkt på att göra det!
Om det inte finns nån därute som kan svaret...?

Imorgon lovar jag i alla fall bättre bloggande. Bland annat ett högst vetenskapligt skuggtest och dagens make, som blir en tvådelad skugga!
Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha ganska rolig-"onödigt vetande" diskussion! :)
Själv har jag ingen aning...
Ganska roligt ibland när man får nåt på hjärnan och inte kan släppa det! :)

Postat av: Nettan

Du kan alltid läsa här http://susning.nu/L%F6v även om det inte gjorde mig så mycket smartare.

2006-04-24 @ 12:51:58
URL: http://nettisan.webblogg.se
Postat av: Tesan

Johanna: Ja, visst är det! :)

Nettan: Tack ska du ha! Ska berätta detta för mina klasskompisar imorgon i skolan. "Vissnande löv.." och "..blad när de fortfarande är gröna" haha, jag hade rätt! Lite rätt i alla fall.. :)

2006-04-25 @ 13:10:12
URL: http://makemyday.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback